וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבצורת עלתה לתל אביבים 10 מיליון שקלים

אבי בר-אלי

11.11.2009 / 7:16

תושבי העיר ישלמו היטל בצורת בסכום זה על מחצית חודש יולי ועל אוגוסט. 15% מתושבי העיר חרגו מהמכסות - על אף ירידה של 10% בצריכת המים. בחיפה הסתכם התשלום ב-750 אלף ש"ח

עיריית תל אביב-יפו שלחה לתושביה חיובים בגין היטל בצורת בסך 10 מיליון שקל - כך נודע ל-TheMarker. מדובר בחיוב בגין צריכה עודפת של מים לתקופה שבין 16 ביולי (יום כניסת ההיטל לתוקף) ועד סוף אוגוסט, שנרשם לחובת כ-15% מבעלי חשבונות המים.

צריכה זו הסתכמה ב-500 אלף מ"ק מים, אף שהיקף צריכת המים בחודשיים אלה רשם ירידה של 8%-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אם תחולת החוק היתה מראשית יולי, היתה החריגה המשוערת כ-800 אלף מ"ק, שהיו גוררים חיוב בסך כ-16 מיליון שקל. עוד נודע כי בראשון לציון חויבו בימים אלה התושבים בסך של 3.2 מיליון שקל בגין ההיטל. זאת על אף ירידה של 15% בהיקף צריכת המים ביולי-אוגוסט לעומת החודשים המקבילים אשתקד. שיעור בעלי חשבונות המים שחרגו ממכסות הצריכה הגבוהות בחוק היה 9.5% (5,500 חשבונות).

בחיפה הסתכמו החיובים עד כה ב-750 אלף שקל בלבד, ואולם מדובר בחיוב חלקי, שבוצע לפי הערכות בקרב מחצית משכונות העיר. לפי הערכות, מבין 110 בעלי חשבונות המים בחיפה רק כ-6% חרגו מהמכסות הקבועות בהיטל. היקף צריכת המים בחיפה ירד בחודשי הקיץ בשיעור של כ-12% לעומת הצריכה בתקופה המקבילה אשתקד.

סך החיוב מן ההיטל - נמוך מהתחזיות המוקדמות

כפי שפורסם אתמול, סך החיובים בגין ההיטל צפוי להיות נמוך מהתחזיות, נוכח הירידה שנרשמה בצריכת המים בישראל (15%) - ונוכח הציפיות להמשך החיסכון בצריכה בתקופת הגבייה הבאה, לצד הגדלת מכסת הצריכה לנפש.

במודיעין הסתכמו החיובים בגין היטל הבצורת בסכום של כ-1.5 מיליון שקל. בתאגיד המים של באר שבע דיווחו על חיובים בסך 500 אלף שקל, ובתאגיד המים "מי נתניה" דיווחו על גבייה בהיקף של 290 אלף שקל בלבד. זאת כשלפי הערכות שיעור התושבים במרבית הערים שחויבו בגין צריכת מים עודפת הוא 5%-20% בלבד.

ברשויות המקומיות ובתאגידי המים העירוניים והאזוריים טרם השלימו את הליך הגבייה הראשון של היטל הבצורת - ובחלקם אף טרם נשלחו כל הודעות החיוב. עם זאת, לפי הערכות, יסתכמו החיובים בגין ההיטל בסכום הנמוך מזה ששוער בתחילה (מיליארד שקל בשנה).

משמעות ההיטל היא גבייה של 20 שקל נוספים עבור כל קוב מים עודף הנצרך בתעריף ג' - כלומר מעבר למכסה חודשית של 16 קוב למשפחה בת ארבע נפשות או 4 קוב לנפש: מתעריף של 7.8 שקלים לקוב כיום לכ-28 שקל. ב-1 בנובמבר תעלה המכסה החודשית המינימלית לנפש מ-4 קוב ל-4.5 קוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully