וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואמיניקים משמשון: תומכים במחאת הפינוי

פנחס וולף ויהושע בריינר

11.11.2009 / 5:05

לאחר שטירונים הניפו בטקס השבעה שלט בגנות פינוי ההתנחלות חומש, שיגרו מילואימניקים של הגדוד מכתב מחאה. "אין כל פלא שטירונים חוששים מניצול כישוריהם הצבאיים לביצוע מדיניות פוליטית"

מכתב המילואימניקים, גרסת הימין. 25 חיילי מילואים ששירתו בשנים האחרונות בגדוד שמשון של חטיבת כפיר, מסרו אמש (שלישי) למפקד הגדוד, סגן אלוף ציון שנקור מכתב, שבו הם הביעו את זעמם על השתתפות הגדוד בפינוי ההתנחלות חומש. במכתב שהועבר גם למפקד חטיבת שומרון אלוף משנה איציק בר, ציינו חיילי המילואים כי הם "מתביישים בגדוד", על כך שחייליו מפנים ישראלים מההתנחלות חומש שבשומרון. לפני כשלושה שבועות הניפו שניים מחיילי הגדוד שלט במהלך טקס השבעה בטקס בו נכתב "חיילי שמשון לא מפנים בחומש", זאת בעקבות סדרה של פינויים שבוצעו על ידי חיילי הגדוד.

במכתב חיילי המילואים של גדוד שמשון נכתב בין היתר כי "התעסקותם של מפקדי הגדוד וחייליו בחודשים האחרונים בגחמות פוליטיות בחורבות חומש שבשומרון, תצפיות ומרדפים אחרי יהודים, צהלות קרב כאילו היו אלו גדולי המחבלים - כל אלו גורמים לנו בושה גדולה". המילואימניקים הוסיפו כי "אין כל פלא שטירונים של הגדוד צופים בחרדה אל עתידם הצבאי עם סיום המסלול, וחוששים מניצול כישוריהם הצבאיים לביצוע מדיניות פוליטית שאין לה כל זיקה לצורכי הביטחון של מדינת ישראל. כל זאת מוליך אותם לנקיטת צעדים חריגים, בניסיון למחות ולהיאבק במגמה זו. אנו קוראים לחברינו לשרות הצבאי לחדול מעיסוק בביצוע גחמות פוליטיות מכל סוג שהוא, ולחזור למשימות הלאומיות האמיתיות, דאגה לביטחון ישראל ומלחמה נחרצת במחבלים ובאויבים".

"לא הערכים עליהם חונכתי"

אחד החותמים על המכתב הוא סגן (מיל') אריה אידלס, ששירת בגדוד כמפקד מחלקת לוחמים. לדבריו, "לחמתי ארבע שנים בגדוד שמשון, כחייל, וכמפקד. אהבתי את הגדוד והייתי גאה בו, היום אני פשוט מלא בושה. קשה לי לספר שזה הגדוד שלי, שבו הייתי מפקד מחלקה". עוד אמר אידלס כי "אלו לא הערכים עליהם חונכתי בגדוד, ערכים של לחימה עיקשת באויב, חתירה למגע, יוזמה, הפתעה ויצירתיות בפגיעה במחבלים, באויבים. קשה לי וכואב לי שהגדוד שלי מתעסק בשטויות, נלחם באחים שלנו ועוד עושה זאת בדבקות ובמסירות".

במקביל למכתב, פועלים ארגוני ימין למען כינוס תמיכה בשני הלוחמים שהניפו את שלט המחאה בכותל. בין היתר צפויים להגיע לכינוס בני משפחותיהם של השניים, הנמצאים כעת בכלא צבאי וכן רבנים בולטים ביהודה ובשומרון ובראשם רבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "גדוד שמשון הוא מהגדודים הטובים בצהל. מפקדיו עושים ימים ולילות במסגרת המאבק בטרור ומניעת פיגועים בשטחי איוש ובתוככי מדינת ישראל והם ראויים לכל הערכה. דוצ מבהיר כי צהל כפוף למרות הממשלה הנבחרת ומבצע אחר הנחיותיה. שירות המילואים איננו התנדבות אלא מתבצע מתוקף חוק. דוצ מציע ופונה לכל הגורמים להותיר את צהל ואת חייליו מחוץ לכל ויכוח פוליטי בישראל. תנאי זה הכרחי על מנת לשמר את אופיו ויכולתו של צהל לעמוד במשימותיו".

לפניות ליהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully