וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח: חמאס מבקש לשבש עצרות לזכר ערפאת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.11.2009 / 21:27

הפלסטינים יציינו מחר את יום מותו החמישי של יו"ר הרשות המנוח יאסר ערפאת. בפתח טוענים כי חמאס ביצע גל מעצרים נרחב בעזה כדי למנוע מחבריו להשתתף בעצרות הזיכרון

תנועת פתח מאשימה את חמאס בביצוע גל מעצרים נרחב ברצועת עזה שמטרתו למנוע מחברי הארגון לקיים מחר (רביעי) עצרות לציון יום השנה החמישי למותו של ראש הרשות הפלסטינית המנוח, יאסר ערפאת.

דובר תנועת פתח, פהמי זעאריר אמר היום כי מנגנוני הביטחון הכפופים לחמאס ברצועת עזה עצרו עד כה מספר פעילי פתח, ביניהם את חבר המועצה המהפכנית של פתח אבו ג'ודה נחאל ואת מזכיר סניף התנועה בצפון הרצועה, ג'מאל עביד.

הדובר הוסיף, כי מאז שנת 2007 מנסה חמאס לסכל ניסיונות לקיים עצרות ברצועה לציון זכרו של ערפאת, והבהיר כי "על אף ניסיונותיו, חמאס לא יצליח לפגוע בחשיבותו של ארגון פתח ושל מייסדו יאסר ערפאת. ערפאת הוא מפקד המהפכה הפלסטינית וכל הפלסטינים צריכים לציין את מותו".

עם זאת, בניגוד לרצועת עזה, בגדה המערבית מתכוננים במרץ לקראת העצרות שייערכו מחר לציון יום השנה למותו של ערפאת. העצרת המרכזית, בה ישתתפו בכירי הרשות הפלסטינית, תתבטא גם בתמיכה באבו מאזן על רקע הודעתו לא להתמודד בבחירות הבאות. ארגון פתח צפוי להדגיש בעצרת את דבקותו בעקרונות "שלמענם מת ערפאת ולמען השגתם נלחמים כל פעילי פתח ובראשם אבו מאזן".

"ציון יום השנה החמישי למותו של ערפאת מגיע בתקופה רגישה בחיי העם הפלסטיני", אמר זעאריר. "זאת לאחר שקטנו הסיכויים להצלחת תהליך השלום ואבו מאזן החליט שלא להתמודד בבחירות הבאות ברשות הפלסטיני. כל אלו מובילים את המזרח התיכון לעבר הלא-נודע ולעבר אי-יציבות ואת הפלסטינים לעמוד מאחורי אבו מאזן ומאחורי אש"ף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully