וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לאסד: "בוא ניכנס עכשיו למו"מ ישיר"

10.11.2009 / 21:12

נשיא המדינה השוהה בברזיל נאם בפני בית הנבחרים וקרא לנשיא סוריה להיכנס למשא ומתן ללא מתווכים. על הבעיה הפלסטינית: "כיבוש, דיכוי ומלחמה נוגדים את ערכי היסוד של העם היהודי"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

"אני קורא לאסד - בוא והיכנס עמנו למשא ומתן ישיר ומיידי, ללא מתווכים, ללא תנאים וללא דחיות", כך אמר הערב (שלישי) נשיא המדינה שמעון פרס בנאום שנשא בבית הנבחרים של ברזיל. פרס הוסיף כי "אסור שהשלום יהיה מאוחר ומאכזב. ראשי ממשלה בישראל כבר הציעו לסוריה החזרת שטחים תמורת שלום, סוריה סירבה לפתוח במשא ומתן ישיר".

נשיא המדינה הקדיש חלק ניכר מנאומו למגעים עם הפלסטינים. פרס הזכיר את ההיסטוריה של שני העמים ואמר כי "ישראל קיבלה את החלטת האו"ם בשנת (1947). הערבים דחו אותה ויצאו בהתקפה צבאית על המדינה שטרם קמה. היינו אז 650 אלף איש, הערבים מנו 40 מיליון איש. טרם היה לנו צבא. וחסר היה לנו נשק. לערבים היו צבאות קיימים ונשק. מאז נכפו עלינו שבע מלחמות נוספות. ידענו שאם נפסיד מלחמה אחת – נושמד. לא תקפנו. לא יצאנו לכבוש שטחים. לא רצינו לשלוט על עם אחר. כיבוש, דיכוי ומלחמה נוגדים את ערכי היסוד של העם היהודי".

לאחר מכן, העבירפרס פניה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וקרא לו "להמשיך לאלתר את המשא ומתן לשלום כדי להשלימו. ישראל כבר הודיעה שהיא מוכנה לויתורים קשים וכואבים כדי לאפשר הקמתה של מדינה פלסטינית לצדה של מדינת ישראל. פינינו את רצועת עזה מרצוננו החופשי. התוצאה היתה מאכזבת לשנינו. חמאס ניצל את הפינוי ומרד ברשות הפלסטינית. הוא הפך את עזה לשדה קרב. אבל לא הרובה הפאנאטי ינצח, העתיד ירוק כסמל השלום של עלי הזית. במשא ומתן שהתנהל עד כה צומצמו פערים. אני מאמין שבמספר צעדים נוספים, נועזים כדרוש, נוכל להשלים את המלאכה ולהגיע לשלום".

בהתייחסו לבעיה האירנית, נשיא המדינה אמר כי "אירן היא חברה באו"ם וקריאתה להשמדה נוגדת את אמנת האו"ם. היא נוגדת את הראשונה בזכויות האדם, כלומר, הזכות להישאר בחיים. הממשל האירני מחמש ומאמן ארגוני טרור כמו החיזבאללה וחמאס. בתמיכת אירן, ארגון החיזבאללה פילג את לבנון שבה חיו נוצרים ומוסלמים בשלום. אירן מסייעת לחמאס המתנכל לרשות הפלסטינית, ומונעת בכך את הקמת המדינה הפלסטינית".

"דרוש קול צלול נגד השמדה ונגד טרור. קול צלול למען דו קיום בשלום. אני יודע שברזיל שוללת איומי השמדה. ושוללת טרור. לקולה הצלול והחיובי יש הד רב. אני יודע כי ברזיל תומכת בתהליך השלום המושתת על פתרון של שתי מדינות לשני עמים. זו אכן האלטרנטיבה החיובית היחידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully