וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה דרומית: תלמידים במקום עובדים זרים

רמי שני

10.11.2009 / 21:02

תלמידי בית ספר תיכון בערבה ישביתו מחר את הלימודים ויצטרפו אל הוריהם בעבודה בשדות ובחממות. חקלאי הערבה הגישו בקשה להארכת היתרי העסקה של 146 עובדים זרים מתאילנד

תלמידי בית הספר התיכון בערבה התיכונה ישביתו מחר (רביעי) את הלימודים ויצטרפו אל הוריהם בעבודתם בשדות ובחממות. בני הנוער אמרו כי הם אינם יכולים לשבת בכיתות, בשעה שההורים נאבקים על פרנסתם. חלק מהתלמידים ביקרו היום בכנסת בעת שחקלאי הערבה התיכונה הגישו לשרים אלי ישי, בנימין בן אליעזר ושלום שמחון, בקשה דחופה להארכת היתרי העסקה לעובדים זרים בענף החקלאות לתקופה העולה על חמש שנים.

הבקשה מתייחסת להארכת היתרים ל-146 פועלים תאילנדים העובדים בשדות בערבה. המבקשים חוששים שלא יהיה מי שיקטוף את היבול החקלאי. מדובר בהארכה של חודשים ספורים, עד לסיום העונה החקלאית בחודש אפריל 2010.

בקשת המגדלים, הוגשה בעצה אחת עם משרד החקלאות, מתוך רצון לסייע במציאת פתרון דחוף לחקלאים בערבה התיכונה, הנמצאים בתחילתה של עונת קטיף הפלפלים לייצוא ובמצב קריטי של חוסר ידיים עובדות. מצב זה מעמיד את קטיף הפלפלים לייצוא בסכנה ממשית. כעת, על מנת שהבקשה תאושר, נדרשים השרים לאשר את הבקשה.

בערבה התיכונה ישנם שבעה יישובים המגדלים על שטח כולל של 25 אלף דונם: ירקות, פרחים ותבלינים המיועדים לייצוא. 60% מהייצוא הטרי החקלאי של מדינת ישראל מגיע מ- 480 המשקים החקלאיים בערבה. כ-400 טון מהיבול בערבה התיכונה נתרם בכל שנה לעמותת "שולחן לשולחן" ולנזקקים.

חיים חבלין, יו"ר הועדה החקלאית בערבה התיכונה הזהיר כי במידה ולא תאושר הבקשה ייגרמו לחקלאים נזקים כלכליים קשים ביותר, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך: "הבקשה מתייחסת למציאת פתרון בהול לזמן אמת, בו אין בנמצא פתרון אחר בשל אי עמידה בהסכמים בין הממשלה לחקלאים על הבאת עובדים זרים לחקלאות. על הממשלה שלא עמדה בהסכמים עם החקלאים לאשר את הבקשה על מנת להציל את חקלאי הערבה מקטסטרופה כלכלית. כמו כן, לדבריו, מדובר בפתרון זמני שיש בו כדי להקל על המצוקה הקשה אך לא לפתור את הבעיה הכללית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully