וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקווקזים זועמים: "השמיצו אותנו לשווא"

פנחס וולף

10.11.2009 / 18:55

חברי כנסת ויוצאי הקווקז התכנסו כדי למחות על מה שהוגדר כ"השמצות בתקשורת נגד עולי הקווקז בעקבות רצח משפחת אושרנקו". ח"כ אלקין: "לא ניתן להטיל כתם על קהילה שלמה"

מערכת וואלה!

(צילום:גדעון צנטנר, עריכה:רן צימט)

חברי כנסת ויוצאי הקווקז מחו היום (שלישי) על מה שהם הגדירו כ"השמצות בתקשורת נגד עולי הקווקז בעקבות רצח משפחת אושרנקו". בכנס מיוחד שיזם ח"כ רוברט טיבייב (קדימה), שיבחו הנוכחים, ביניהם יושב ראש הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד) וחבר הכנסת שאול מופז (קדימה) את העלייה ואיכותם של העולים.

את הכנס פתח טיבייב שאמר כי "היו השמצות בכיוון של מאפיה קווקזית שאחראית לרצח אושרנקו. אחר כך התברר שלא היה ולא נברא והשמיצו סתם את יוצאי הקווקז".

ח"כ מופז אמר כי "יצא לי להכיר עולים במסגרת מערכת הביטחון וצה"ל. אין מקום טוב יותר על מנת להכיר את הצעירים מאשר בעמידה במבחן הביטחוני. יצא לי לראות ב-40 השנים האחרונות כיצד העלייה הגדולה שינתה את פניה של מדינת ישראל והיתה בהרבה מאוד מובנים קרש הצלה חשוב לקיומנו כמדינה יהודית".

"ראיתי בצבא איך צעירות וצעירים שבאו להשתלב בחברה חדשה ובזמן שהחברה האזרחית התקשתה לתת את אותו שוויון הזדמנויות, בתוך צה"ל הם השתלבו כחיילים וכמפקדים", המשיך מופז. "אתם יכולים להיות גאים על ההתערות והצעירים שמשרתים בצה"ל שעלו לארץ מתוקף הרצון לעלות לארץ והאמונה במפעל הציוני ואנחנו רוצים לתרום את חלקנו בו. אני מאמין כי ניתן להגיע למציאות שעולים רבים נוספים יגיעו לתפקידי מפתח בחברה הישראלית".

חבר הכנסת זאב אלקין אמר בכינוס כי "בתחילה רצו להלביש את זה על עדה מסוימת, אחר כך על כל העולים. העניין הזה מחייב תגובה מאוד נחרצת. בנושאים הללו אין קואליציה ואין אופוזיציה. כל ניסיון להשתמש ברצח משפחת אושרנקו להדבקת סטיגמות, צריך להיתקל בחומה כבדה. לא ניתן להטיל כתם על קהילה שלמה שמדינת ישראל לא היתה נראית אותו דבר בלעדיה, ומי שחוטא בחטא הזה נדע להשיב לו מלחמה שערה. לא ניתן לאף אחד להטיל בנו דופי, לא ניתן לשנות את חוק השבות ולא לפגוע במעמד של קהילת העולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully