וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לעכב הרס בתים במזרח ירושלים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.11.2009 / 15:38

האגודה לזכויות האזרח הגישה עתירה לבג"ץ בדרישה להימנע מהרס בתים בשכונת ג'בל מוכבר במזרח העיר ולהורות לעיריית ירושלים ליזום הליך תכנוני שיענה על צרכי השכונה

האגודה לזכויות האזרח, עמותת "במקום" ויו"ר ועד ההורים בשכונת ג'בל מוכבר במזרח ירושלים הגישו הבוקר (שלישי) עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה להורות לעיריית ירושלים ולגורמים האחראים, ליזום בתוך שלוש שנים הליך תכנוני ראוי שיענה על צרכיה של שכונת ג'בל מוכבר. העותרים ביקשו לעכב ביצוע צווי הריסה שכבר הוצאו בשכונה, עד להשלמת אותו הליך ולהימנע מהוצאת צווים חדשים ומהגשת כתבי אישום בגין בנייה ללא היתר.

"החיים בתוך מזרח ירושלים כמעט בלתי אפשריים", נכתב בעתירה. "מספר יחידות הדיור מצומצם מאוד יחסית לאוכלוסייה ואין מלאי קרקעות זמינות לבנייה. 66,000 תושבים חיו בירושלים המזרחית בשנת 1967, כ-254,000 תושבים חיים כיום על שני שלישים מהשטח שהיו אז, עם מספר מצומצם של יחידות דיור שהתווספו לאלה שהיו לפני 41 שנים".

בעתירה מצוין גם כי "כל ניסיונותיהם של תושבים אלה לא הניבו את התוצאות המיוחלות ולא אפשרו הוצאת היתרי בנייה כנדרש. בפני תושבים אלה נשארה האופציה היחידה של בנייה ללא קבלת היתר והסתכנות בהליכי אכיפה הכוללים הטלת קנסות והריסת הבית".

"מימוש זכות בסיסית ביותר כגון הזכות לקורת גג אינו דבר מובן מאליו והוא טעון מאבק וסיכונים", נכתב בעתירה. "המחסור העצום בבתי מגורים יצר מצב שבו זוגות הנשואים יותר מעשר שנים, עדיין מתגוררים עם ההורים של האב, ביחד עם שלושת ילדיהם בתוך חדר. זוגות צעירים נאלצים לדחות את פרויקט הקמת משפחה, עד למציאת פתרון שלא נראה באופק".

עו"ד נסראת דקוואר מהאגודה לזכויות האזרח אמר כי "הפגיעה התכנונית בתושבי ירושלים המזרחית מובילה לפגיעה בכל תחומי החיים: חוסר אפשרות להרחיב את המשפחה, תשתיות לקויות ומחסור במבני ציבור. די במבט חטוף על ג'בל מוכבר לעומת ההתנחלות היהודית 'נוף ציון' שהוקמה על אדמותיה, כדי לעמוד על הפער העצום ביחס של מוסדות התכנון אל האוכלוסייה היהודית לעומת הפלסטינית. מדיניות זו דוחקת את רגליהם של הפלסטינים מירושלים המזרחית ומשמעה בפועל 'טרנספר שקט'".

האדריכלית אפרת כהן-בר מעמותת "במקום" מסרה כי "הגורמים המופקדים על תכנון השכונות הפלסטיניות בירושלים המזרחית מעלו עד עתה בתפקידם ולא הכינו תכניות מתאר ראויות לשכונות אלו. לעומת זאת, הם ממשיכים בהרס הבתים כאילו זהו תפקידם העיקרי. אנו נאלצים לפנות לבית המשפט על מנת שיזכיר לגורמי התכנון את חובתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully