וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נתניהו מתחמק מחגיגת הירוקים בדנמרק?

אייל דץ

10.11.2009 / 22:29

בארגון גרינפיס ישראל פתחו בקמפיין הקורא לראש הממשלה נתניהו לייצג את ישראל בוועידת האקלים הבינלאומית בקופנהאגן. "בינתיים הוא רק מדבר ולא עושה"

פחות מחודש ימים לפני ועידת האקלים בקופנהאגן יוצאים היום (שלישי) בארגון גרינפיס-ישראל בקמפיין הקורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לצאת לקופנהאגן ולייצג את ישראל בוועידת האקלים. בחודש שעבר דווח כי נתניהו טרם החליט סופית אם ייסע, אך ביקש מיועציו לבחון אם יש מקום לנסיעה בלוח הזמנים. אם נתניהו לא ייצא לוועידה, ייצג את ישראל באירוע השר להגנת הסביבה גלעד ארדן.

בגרינפיס אומרים כי מטרת הסרטון היא "לעודד את ראש הממשלה לדאוג גם למלחמות האחרות העומדות בפתח, מלחמה שבה הפעם העולם בצד שלנו. לדבריהם, "נתניהו התבטא לפני מספר שבועות באו"ם בדבר משבר האקלים והצורך למצוא אנרגיה נקייה ומתחדשת שתהיה תחליף לדלקים המאובנים, אבל הוא רק מדבר ולא עושה ובינתיים התחנה הפחמית הנוספת באשקלון מתקרבת אלינו בצעדי ענק . מדובר בתחנה שעתידה להגדיל את פליטות הפחמן של ישראל ב-10% לפחות, בעוד שאר העולם הולך ומצמצם את פליטות הפחמן שלו". בגרינפיס קוראים לציבור לחתום על העצומה הקוראת לנתניהו לנסוע לקופנהאגן המופיעה באתר הארגון.

בסוף השנה עתיד להיחתם במסגרת הוועידה בקופנהאגן הסכם עולמי חדש שיקבע הסדרים והתחייבויות של המדינות להפחית את פליטות גזי החממה שלהן, כדי לצמצם את השפעותיו של משבר שינויי האקלים. ההסכם אמור להחליף את אמנת קיוטו שתפוג ב-2012. במסגרת ההסכם צפוי האו"ם לקבוע גם לישראל יעד להפחתת פליטות גזי החממה. ישראל חתומה על אמנת קיוטו אך לא חוייבה עד כה להפחתה מתוקף הגדרתה כמדינה מתפתחת. היעד המקובל היום בעולם הוא הפחתה של 20% מכמות הפליטות שהיתה ב-1990 עד שנת 2020, ומדינות במערב אף קובעות לעצמן יעדים שאפתניים יותר ומשקיעות בכך משאבים כלכליים ניכרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully