וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כתב אישום נגד טייטל יוגש עד ליום שישי"

איילה חננאל

10.11.2009 / 13:43

הצהרת תובע הוגשה נגד מי שהוגדר "המחבל היהודי", יעקב טייטל. התובע המשטרתי הבהיר כי נעשה מאמץ להגיש אישום בימים הקרובים. עו"ד של טייטל: "יש לשחרר אותו מהכבלים בהם הוא מוחזק"

הצהרת תובע הוגשה היום (שלישי) לבית המשפט השלום בפתח תקווה נגד יעקב טייטל, על פיה בכוונת הפרקליטות להגיש נגד טייטל כתב אישום בגין רצח בכוונה תחילה, עבירות של החזקת נשק, היזק בזדון בחומר נפיץ ופרסום הסתה לגזענות.

בדיון שנערך היום הצהיר התובע המשטרתי כי "בכוונת פרקליטות מחוז ירושלים לעשות כל מאמץ שכתב האישום נגד טייטל יוגד עד ליום שישי הקרוב". במהלך הדיון טען פרקליטו של טייטל, עו"ד עדי קידר, כי טייטל הוחזק כבול 24 שעות ביממה – "מה שלא נעשה לפני כן והצעד הזה לא נתמך על ידי הפסיכיאטר המחוזי, שלא קבע שיש צורך בהשגחה מיוחדת או עדות למסוכנות כלפי עצמו. לכן, אני מבקש להימנע מהאקט הקשה הזה ואם לא – להסביר לבית המשפט מדוע יש צורך בזה".

השופט גולדס אהרון הורה בהחלטתו לשירות בתי הסוהר "ליתן תשובה לבית המשפט תוך שלושה ימים לעניין הטעמים בכבילתו של החשוד וכן לעניין מקום החזקתו". השופט האריך את מעצרו של טייטל בשלושה ימים לצורך הגשת כתב אישום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצרו הוארך בשלושה ימים. טייטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ענה לפני שבוע במליאת הכנסת להצעה לסדר בנוגע למעצר יעקב טייטל שכונה "המחבל היהודי". לדבריו, "באשר לשאלות העולות בדבר פרק הזמן הארוך שחלף מזמן ביצוע העבירות ועד למעצרו הרי שבהתאם לממצאי החקירה, מדובר בחשוד הטוען כי פעל לבדו ואשר נקט באמצעי זהירות והסוואה על פעולותיו, מה שהקשה על חשיפתו. כבר החלה בדיקה מקיפה להפקת לקחים".

מוקדם יותר נודע כי טייטל הפסיק בחקירותיו האחרונות לשתף פעולה עם חוקריו ואף אמר להם כי "כל מה שאמרתי היה שקר". עדי קידר, עורך דינו של טייטל התייחס אז להמשך מעצרו של טייטל ואמר כי "המשך המעצר הוא ללא שום ביסוס שכן משטרת ישראל כבר הצהירה בריש גלי כי פענחו את כל המעשים ומגוחך לומר היום לבית המשפט כי קיימות חשדות ולבקש את סגירת הדיון". לדברי קידר, הוא בספק האם טייטל מודע להבדלים בין אמת לשקר ועל כן מחר צפוי טייטל להיבדק על ידי פסיכיאטר מטעם ההגנה. בית המשפט החליט להאריך את מעצרו של טייטל בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully