וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם החייזרים יצילו את עיר הבה"דים?

אייל דץ

10.11.2009 / 13:17

הארגונים הסביבתיים מוחים על תסקיר משרד הביטחון לפיו הפליטות מרמת חובב יפחתו, ולא יהוו סכנה בריאותית לחיילים שישרתו בעיר הבה"דים המיועדת. "מדובר במדע בדיוני בלבד"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז הדרום קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד על תסקיר משרד הביטחון העוסק בהקמת עיר הבה"דים בנגב. הדיון נערך בעקבות השגה שהגישה עמותת "אדם טבע ודין" על התסקיר, שלטענת העמותה לוקה בכשלים רבים.

בהשגה, המבוססת על חוות דעתו של ד"ר אריה ונגר, מי שהיה מנהל מדעי במרכז ניטור אוויר ארצי במשרד לאיכות הסביבה, נטען בין היתר כי "תסקיר משרד הביטחון מבוסס על הנחת מוצא בלתי מבוססת, לא מפורטת וסתומה, לפיה יופחתו הפליטות מרמת חובב באחוזים ניכרים (בשיעור שבין 70% ל-90%). על סמך הנחת מוצא זו, שהקשר בינה לבין המציאות לא נבדק, לא הוכח ולא אומת בכל צורה שהיא, מגיע התסקיר לכלל מסקנה שבאופן כללי לא תישקף סכנה בריאותית כלשהי ממטרדי רמת חובב".

בעמותה אומרים כי התסקיר לא עונה על השאלה כיצד תתבצע בפועל הפחתת הפליטות או תוך כמה זמן יקרה הדבר. לטענת העמותה "התסקיר מציג מצג שהוא משאלת לב ביחס לתאריך יעד מרוחק, כאשר למעשה כל מה שהוא מציע זה לחכות עד לתאריך היעד כדי לראות אם משאלת הלב אכן תמומש. התסקיר אינו מפרט כלים, שלבי ביצוע קונקרטיים ואבני דרך להתייחס אליהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
רמת חובב/מערכת וואלה, צילום מסך

בזמן שחברי הוועדה דנו בהשגה הפגינו פעילי ארגון "מגמה ירוקה" בכניסה לקריית הממשלה בבאר שבע שם התקיים הדיון. הפעילים התחפשו לדמויות הזויות ולחייזרים, וזאת לטענתם "כמחאה על התסקיר שהוא בגדר מדע בדיוני - הן מבחינת היעדים להפחתת זיהום האוויר שהוא מציב, והן מהבחינה שהתסקיר אינו קובע לוחות זמנים ועונשים ספציפיים למפעלים שלא יעמדו בתנאים". הפעילים קראו: "רוצים תסקיר מדעי - ולא מדע בדיוני!".

לטענת מורן ניזרי, רכזת "מגמה ירוקה" באוניברסיטת בן גוריון, "הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום חייבת לזכור שהחלטתה תכריע את גורל איכות חיינו. על הוועדה המחוזית לקבוע עובדות למפעלי רמת חובב, כיצד ומתי תתבצע הפחתת הפליטות, ולא להסתפק בכותרות חסרות בשר".

פרויקט עיר הבה"דים האמורה לקום בנגב בשנת 2011 מעורר סערה ציבורית גדולה. לטענת הארגונים הסביבתיים, הקירבה של הפרויקט הגרנדיוזי למפעלים ברמת חובב עלול להביא לסביבת החיילים המשרתים בו גורמים מזהמים ולגרום נזק לבריאותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully