וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מנהלי מעון לילדים מוגבלים גנבו מיליונים

איילה חננאל

10.11.2009 / 11:45

המשטרה עצרה ארבעה עובדים בכירים במעון לילדים מוגבלים בכפר כנא בחשד שגנבו והעבירו לחשבונם במשך שנים כעשרה מיליון שקלים מתקציב המעון, שממומן על ידי המדינה

שוטרי מפלג הונאה במחוז צפון של המשטרה פשטו הבוקר (שלישי) בכפר כנא על בתיהם של ארבעה חשודים בעבירות מרמה חמורות בסך של קרוב לעשרה מיליון שקלים. הארבעה ניהלו את המעון לילדים מוגבלים ביישוב. לארבעה מיוחסות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, זיוף בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים.

בחודש דצמבר 2008 הוגשה תלונה במשטרה על ידי עובדת סוציאלית ראשית מטעם משרד הרווחה, לאחר שהתמתנה לניהול עמותת כפר כנא המטפלת בילדים מוגבלים. מינויה הזמני לתפקיד נבע עקב חשדות כבדים לאי סדרים כספיים שהיו במקום כנגד הנהלת המעון. מהתלונה עלה חשד בנוגע לחוסרים לא מוסברים של כסף מזומן בערך של כעשרה מיליון שקלים. יש לציין כי המעון לילדים מוגבלים בכפר כנא מנוהל על ידי עמותה ציבורית ומתוקצב במלואו ע"י משרד העבודה והרווחה בסך של 16 מיליון שקלים בשנה, וכי במעון מטופלים 170 ילדים מוגבלים.

עם הגשת התלונה החלה חקירה במפלג הונאה של המחוז הצפוני. החקירה, שהייתה סמויה, כללה בין היתר איסוף מסמכים וראיות על מנת ללמוד על הסיבות שהביאו את המוסד לסף קריסה פיננסית. ממצאי החקירה הצביעו על חשד למעורבותם הישירה של האנשים שניהלו את המקום, מה שהוביל לבסוף למעצרם.

על פי החשד, במהלך השנים 2003-2008 גנבו החשודים צ'קים של המעון, ביצעו רכישות פיקטיביות של מוצרים שונים שאמורים להיות בשימוש החוסים ובפועל העבירו את הכספים לחשבונותיהם האישיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully