וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג שנפגע: "מחזיק לצ'יקו תמיר אצבעות"

10.11.2009 / 13:40

בעליו של הרכב בו התנגש בנו של תא"ל צ'יקו תמיר, בתקרית שבעקבותיה הורד מפקד אוגדת עזה בדרגה, מביע תמיכה בתמיר לקראת הכרעת הדין במשפטו. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר אלחנן אלטמן כי "צה"ל לא יכול לאבד קצין ברמתו של תמיר"

אלחנן אלטמן, בעליו של הרכב בו התנגש בנו של צ'יקו תמיר, אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות כי "אני מחזיק לצ'יקו אצבעות. אני מקווה מאוד שחמשת השופטים שיתנו היום את ההכרעה יפעילו יותר שיקול דעת, לא יחפשו את הפופוליזם ויחשבו על הכיוון הלאומי. אני אישית מאמין שהדרגה שלו תוחזר. צ'יקו הרי אומר להם – 'אני טעיתי'. הוא לא שיקר ולא גנב ולא רצח אף אחד. אני הראשון שישמח אם יחזור לשירות פעיל. צה"ל לא יכול להרשות לעצמו לאבד קצין ברמתו. אני יודע את זה בתור תושב עוטף עזה, אני יודע היטב כמה הוא תרם לבטחון התושבים".

לדבריו של אלטמן הוא יעקוב בדריכות אחר החלטת השופטים ובמידה שהיא לא תשונה "אני ארגיש מאוד לא טוב כאזרח. מה שעבר עליו בתקופה הזאת מקביל למאסר של אזרח. היו כאלה לפניו שאנסו, גנבו ובגדו ולא הורדו בדרגה. אני מחזיק לו אצבעות".

נפתח משפטו של צ'יקו תמיר. אורי לנץ
"מתוח מאוד". צ'יקו תמיר עם פתיחת משפטו/אורי לנץ

מקורבים לתא"ל תמיר אמרו היום לפני מתן פסק הדין, כי "צ'יקו מאמין ומקווה שהשופטים היום יכריעו שלא שיקר. הוא איש עתיר זכויות שמודע למעשיו אבל ממה ששמעתי ממנו הוא אופטימי ומאמין שהצדק ייעשה. אין הרבה קצינים כמו צ'יקו ואסור שהצבא יאבד אותו. אין ספק שמדובר היום בהכרעה בקרב של חייו שכן מעל לכל מדובר בפגיעה בשם שלו וברקורד שלו".

מקורביו של הקצין יודעים לספר כי בימים האחרונים, מאז נודע לו על התאריך להקראת גזר הדין, הוא מתוח מאוד לקראת ההכרעה על עתידו הצבאי. תמיר בילה את הימים האחרונים בביתו שבמטולה בחברת אשתו ומקורבים, שצלצלו לתמוך ולעודד.

במערכת הביטחון יש השערות שונות לקראת פסק הדין של בית המשפט, כשההערכה הגורפת היא שבית הדין לערעורים ישיב לתמיר את דרגות התא"ל.

פסק הדין בנוגע לערעורו של תת אלוף ומפקד אוגדת עזה לשעבר, משה (צ'יקו) תמיר, יינתן אחר הצהריים בבית הדין הצבאי לערעורים בקרייה בתל אביב. תמיר הורשע בחודש יוני במסגרת עסקת טיעון, לאחר שהודה כי באפריל 2007 איפשר לבנו, בן 14, לנהוג בטרקטורון צבאי וכי לא דיווח על כך כי היה זה בנו שנהג במכונית ופגע במכונית אזרחית. על תמיר נגזרו שלושה חודשי מאסר על תנאי, שלילת רשיון לשלוש שנים והורדה לדרגת אלוף משנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully