וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ החרדים: הקיצוץ הרוחבי נחתך בחצי

צבי זרחיה

10.11.2009 / 10:33

ועדת הכספים דנה כעת בהצעת המדינה לקיצוץ של מיליארד שקל בלבד. בימים הקרובים יתנהל מו"מ בין ח"כ משה גפני למשרדי הממשלה בעניין הקיצוץ בישיבות

החלטת הממשלה בחודש שעבר לקצץ 2 מיליארד שקל בתקציב המדינה התכווצה: משרד האוצר הגיש הבוקר לאישור ועדת הכספים הצעה לקיצוץ של כ-1 מיליארד שקל בתקציב.

בהצעת הקיצוץ החדשה מוצע לקצץ 1.3 מיליון שקל בלבד בתקציב הישיבות. הצעת הקיצוץ כולה בסך של 2 מיליארד שקל לא הוגשה לוועדה בשל התנגדות הח"כים החרדים לקצץ בתקציב הישיבות 314 מיליון שקל כפי שהחליטה הממשלה.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הודיע שלא יסכים להעלות את הקיצוץ על סדר יומה של הוועדה בטרם יצומצם הקיצוץ בתקציב הישיבות. בימים הקרובים יתנהל משא ומתן בין גפני לבין משרדי האוצר וראש הממשלה. רק לאחר שתושג הסכמה לפיה תקציב הישיבות יקוצץ ב-1% בדומה לקיצוץ כולו בתקציב המדינה, תובא לוועדת הכספים הצעה לקצץ 1 מיליארד שקל נוספים.

הממונה על התקציבים באוצר, אודי ניסן, ציין כי הקיצוץ בסך 2 מיליארד שקל יורכב מקיצוץ אחיד בתקציב המדינה של 900 מילין שקל, חצי מיליארד שקל כתוצאה מדחייה של כספים שנקבעו בהסכמים קואליציוניים, 300 מיליון שקל מהרזרבה בתקציב ו-300 מיליון שקל כתוצאה מתת ביצוע במשרדי הממשלה.

לדברי ניסן, בשנת 2009 יירשם גירעון של 5% בתקציב המדינה לעומת תחזיות מוקדמות שלפיהן הגירעון יגיע ל-6%. ב-10 החודשים הראשונים של שנת 2009 עלו ב-0.5% הוצאות הממשלה (בלא מתן אשראי ובלא תשלומי ריבית) לעומת התקופות המקבילות ב-2008 ו-2007. "המשבר העולמי לא חלף כל מה שדרוש לעודד פעילות המשק הוא נכון", הדגיש, הממונה על התקציבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully