וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם רוצים לגדל נחש, החתול מתעטש והכלב לא מפסיק להתלקק?

ד"ר איל נחמיאס

10.11.2009 / 10:17

אתם רוצים לגדל נחש, החתול מתעטש והכלב לא מפסיק להתלקק? הווטרינר שלנו, ד"ר איל נחמיאס, עונה לשאלות שלכם

שלום רב. הכלב שלי נושך בקביעות את הגב שלו, וכתוצאה מכך יש לו סימנים אדומים ופצעים. חשבתי שאולי מדובר בפרעושים וטיפלתי בבעיה, אבל למרות זאת הוא ממשיך לנשוך. איך לגרום לו להפסיק? איך לטפל בעור הפצוע שלו?

גירוד עצמי עשוי להיות ביטוי של אלרגיה לפרעושים, או למשהו אחר. לפעמים יש דלקת עור מסיבות אחרות, והביטוי הוא גירוד שנובע מריבוי חיידקים ופטריות. יש גרד שהינו על רקע התנהגותי. האבחון והטיפול יעשה על ידי הווטרינר. צורות אבחון שהווטרינר עשוי להיעזר בהן הן עריכת מגרד עור, בדיקת השיער (טריכורגרם), תרבית (גידול חיידקים במעבדה ואפיונם, והאנטיביוטיקה לה הם רגישים).

טיפולים שונים הקיימים הם שימוש בתרופות למניעת גירוד, סוגי אנטיביוטיקה או חומרים אנטי פטרייתים, מזון רפואי לכלבים רגישים ותכשירים לשימוש חיצוני, שמפו רפואי למשל.

הכלב שלי מלקק עצמו ללא הרף לאחרונה. בדקתי ואין שום פצע או גירוי, או משהו דומה. שאלתי וטרינר, והוא אמר שהוא לא מבין מה הבעיה. אבל הכלב נראה מוטרד, ולא מפסיק להתלקק במרץ. במה יכול להיות מדובר?

ליקוק עצמי עלול להיות לא על רקע פיסי, אלא על רקע התנהגותי. כלב הנמצא בקונפליקט כלשהוא, למשל כלב של השכנים המאיים עליו או כלבה מיוחמת באזור וכו', עלול להראות סימנים כאלו. הבעיה מוכרת ונפוצה מאד, במיוחד בגזעים הגדולים. יש לכך פתרונות רבים וטובים. פיתרון אחד הוא של תרגול למניעת חרדת נטישה (התייעצו עם יועץ לבעיות התנהגות).

חפץ של REDIRECTION הוא צעצוע המכיל מזון, שיעתיק את מוקד הליקוק מהרגל לחפץ.
החפץ מצידו יתגמל כל פעם את הכלב במזון שיוצא ממנו. יש קונג, או חללית סגולה וכו'. במקרים קשים משלבים תרופות קלות שאינן מזיקות, לטיפול בליקוק העצמי.
מומלץ ליצור קשר עם יועצי בעיות התנהגות (ראה קישור).

אני מעוניין לגדל נחש. האם יש דברים לקחת בחשבון? האם יש לנחשים בעיות בריאותיות מאפיינות? האם נחשים מסתדרים עם שאר החיות בבית, כמו נגיד כלב וגור חתולים קטן?

נחש הינו חיית מחמד די נוחה לרוב, אך יש סוגים גדולים שעלולים לחמוד את גור החתולים, למשל אם מדובר בבואה או פיתון. אני מציע להתחיל עם נחש קטן ולא מזיק, כמו כרכן תירס צעיר. אפשר להרגילו למקום קבוע שמוכן עבורו עם אבן חימום וקערת מים, וכמובן להוציאו מפעם לפעם למשחק וליטוף. בכל מקרה יש לזכור כי נחשים טורפים חיות אחרות, וחלק מהעניין הוא האכלה בעכברים או גורי חולדות. לא כל אחד מוכן נפשית לרעיון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

יש לי חתול בוגר בן שנה וחצי. הוא מקסים ובריא - רק שהוא מתעטש כל הזמן. בכל פעם שהוא מתעטש הנזלת שלו עפה לכל עבר. הווטרינר אמר שזו בעיה שלא ניתן לטפל בה. האם זה מקרה נדיר? האם אתה יודע מה יכולה להיות הסיבה?

בעיית החתול היא ככל הנראה על רקע של רינוסינוסיטיס. הבעיה היא לרוב על רקע של נזק כרוני של העצמות הקטנות אשר בחללי האף של החתול. לעיתים מדובר בזיהום משני, אך לרוב טיפול אנטיביוטי כזה או אחר לא מקל על המצב. במידה והחתול חלש או לא אוכל, יש לשקול טיפול תרופתי. במקרים קלים, אני פשוט ממליץ להכניס את החתול לחדר המקלחת בזמן שמתרחצים כדי שינשום פעם עד פעמיים ביום אדים חמים. האדים הם מכייחים.

לעיתים במקרים קשים אנו במרפאה מבצעים אינהלציה עם חומרים מכייחים, על מנת להקל על סבלם של חתולים שממש "סתומים" מנזלת. לפעמים לאחר זמן מספיק ארוך של האכלה במזון עשיר בחלבון (לפחות 40%) וסירוק קבוע, יש הטבה טבעית ומצבו של החתול משתפר מאד. אצלנו יש חתולה כזו, שהגיעה במצב רע, והיום כמעט לא מנוזלת בזכות מזון איכותי מאד, סירוק קבוע ופעילות גופנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully