וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מתכננת לערוך מבצע צבאי בלבנון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.11.2009 / 10:15

ישראל שוקלת לערוך מבצע צבאי נרחב נגד יעדי חיזבאללה במדינה, כך דיווח העיתון הלבנוני א-נהאר שהוסיף כי לבנון קיבלה אזהרות מגורמים צבאיים בינלאומיים. "נתניהו ינסה לבדוק מה דעתם של אובמה וסרקוזי על תקיפה אפשרית"

לבנון קיבלה באחרונה אזהרות מגורמים צבאיים בינלאומיים לפיהן ישראל מתכננת לערוך מבצע צבאי נרחב נגד יעדי חיזבאללה במדינה, כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון הלבנוני "א-נהאר". על פי הדיווח, הגורמים הבינלאומיים הוסיפו כי ייתכן והמבצע יתרחב לאזורים רבים בלבנון ולא יתמקד רק בדרום המדינה. העיתון הוסיף כי התירוץ שבו ישראל צפויה להשתמש כדי להצדיק את התקיפה בלבנון הוא שנמשכות פעולות הברחת הנשק אל חיזבאללה.

מקורות דיפלומטיים בביירות העריכו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לנצל את ספינת הנשק שנתפסה בדרכה לחיזבאללה, את הפיצוצים שאירעו בדרום לבנון, וכן את הקטיושות שנורו לעבר ישראל - על מנת להאשים את חיזבאללה בהפרת החלטה 1701 של האו"ם. "בביקורו בוושינגטון ינסה נתניהו לבדוק מה דעתו של נשיא ארה"ב אובמה בנושא תקיפה בלבנון, כמו גם בפגישתו עם נשיא צרפת סרקוזי בהמשך השבוע", מסרו הגורמים.

המקורות העריכו כי אובמה וסרקוזי יתנגדו למבצע צבאי ישראלי בלבנון ויבהירו לנתניהו כי יש לפתור את הבעיות בדרכי שלום, דוגמת מתן סיוע לגורמים הנוגעים בדבר ליישום החלטות מועצת הביטחון ובהן החלטה 1701 של האו"ם.

תפיסת ספינת הנשק קארין בי. אורי לנץ
"נתניהו ישתמש בספינת הנשק שנתפסה בדרכה לחיזבאללה" אורי לנץ)/אורי לנץ

לפני כשלושה שבועות פורסם הדו"ח החצי-שנתי של מזכ"ל האו"ם הבוחן את יישום החלטה 1559 שקראה לנסיגה סורית מלבנון, לחיזוק ממשלת לבנון ולפירוק המיליציות החמושות במדינה ובכללן ארגון חיזבאללה. הדו"ח קבע כי "ארגון חיזבאללה ממשיך להוות גורם צבאי-למחצה בולט, הפועל בנפרד מלבנון ומפר את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם מספר 1559. ארסנל הנשק שלו מהווה איום ישיר על הריבונות של לבנון".

ביום ראשון דיווח העיתון הבריטי ה"גרדיאן" כי חיזבאללה מתחמש במהירות כהכנה למלחמה חדשה עם ישראל, וזאת בשל החשש כי ממשלת נתניהו תתקוף את לבנון לפני תקיפה של מתקני הגרעין של אירן.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully