וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה טענה לאונס, הבעל זוכה מחמת הספק

קובי מנדל

10.11.2009 / 8:54

תושב אזור המשולש בשנות ה-40 לחייו זוכה מחמת הספק מעבירות של אונס ומעשי סדום באשתו לשעבר. "נמצאו סתירות רבות בין עדויות האישה במשטרה לבין עדותה בבית המשפט"

תושב אזור המשולש בשנות ה-40 לחייו זוכה הבוקר (שלישי) מחמת הספק מעבירות של אונס, מעשי סדום, תקיפה בנסיבות מחמירות, איומים וכליאת שווא כלפי אשתו. בית המשפט המחוזי בחיפה התיר הבוקר לפרסם את החלטתו.

לטענת האישה, נהג הבעל בתקופת הנישואין לתקוף אותה פיזית ולבצע בה עבירות מין, לרבות בעילתה שלא בהסכמתה וכן ביצוע מעשי סדום, תקיפתה, איום עליה וכליאתה שלא כדין. הנאשם כפר בהאשמות וטען שהאישה מעלילה עליו וטענותיה חסרות כל שחר.

השופט כמאל סעב אשר כתב את הכרעת הדין התייחס בין היתר לעדות האישה בשלב הראשוני של הגשת תלונתה, שם טענה לביצוע עבירות אלימות כלפיה בלבד, ולכך שרק בשלב מאוחר התייחסה לעבירות המין שבוצעו כלפיה. כן הפנה השופט לעדות רופאת הנשים של האישה, אשר בין השתיים נוצרו יחסי אמון מצוינים, ושהמתלוננת מסרה לה פרטים אישיים מאד. מחומר החקירה עולה כי האישה לא סיפרה דבר הן ביחס לעבירות האלימות והן ביחס לעבירות המין, לאיש מסביבתה הקרובה והרחוקה, כולל לרופאה, למעט אמה, שגם היא בעצם כמו חוקריה במשטרה, לא שמעה על אירועים מסוימים וחמורים מאד שהאישה ידעה להזכיר רק בפני בית המשפט.

השופט הדגיש כי רופאת הנשים בדקה את האישה תכופות ורבות בביקוריה בפרקי זמן קצרים וכי ציינה בעדותה כי בבצעה בדיקה גופנית לא מצאה כל סימני אלימות על גופה ושהאישה לא סיפרה לה דבר על האלימות הפיזית והמינית שלטענתה ביצע בה בעלה. "לאחר שכל הראיות נבחנו ביסודיות ובזהירות הנדרשת, הואיל ועסקינן בדיני נפשות", הציע השופט כמאל סעב לזכות את הנאשם מחמת הספק. זאת, לאור הסתירות הרבות והשוני המהותי בין עדויות האישה במשטרה לבין עדותה בבית המשפט והנתונים שנטענו על ידי האישה בפני גורמים אחרים, לרבות הרופאים ובעיקר רופאת הנשים, "הגם שעדות הנאשם לא הייתה נקייה מספקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully