וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל רוכשת את חברת הפרסום בסלולר Admob

סוכנויות הידיעות

9.11.2009 / 21:50

ענקית האינטרנט הודיעה על רכישת חברת הסטארט אפ המספקת טכנולוגיה לפרסום בסלולר, תמורת 750 מיליון דולר במניות

ענקית האינטרנט הודיעה היום על רכישת חברת הסטארט אפ אדמוב (admob), המספקת טכנולוגיה לפרסום בסלולר, תמורת 750 מיליון דולר במניות. העסקה צפויה לבסס את מעמדה של גוגל בתחום טכנולוגיות הפרסום בטלפונים סלולרים.

אדמוב, אשר נוסדה בשנת 2006, מוכרת בעיקר בזכות פרסום מבוסס תצוגה במכשירי הסלולר אייפון של אפל, אולם באחרונה גם הקימה יחידה עסקית המתמקדת בפרסומות במכשירי סלולר אנדרויד של מוטורולה.

גוגל,הנסחרת לפי שווי שוק של כ-175 מיליארד דולר, כבר מחזיקה בבעלות מערכת לפרסום בסלולר - דאבלקליק מובייל - שאותה רכשה במסגרת רכישת חברת הפרסום המקוון דאבלקליק תמורת 3.2 מיליארד דורל בשנת 2008. עם זאת, גוגל ציינה כי רכישת אדמוב תגביר את מומחיותה בתחום הפרסום בסלולר, אשר צפוי לפי ההערכות לרשום צמיחה חדה בשנים הקרובות.

"רכישת אדמוב תסייע לגוגל לפתח כלים יעילים יותר ליצירת, אספקת וניתוח פורמטים חדשים בתחום הפרסום בסלולר", נאמר בהודעה שפירסמה גוגל. "יש פוטנציאל עצום לפרסום בסלולר בתור אמצעי שיווק, ולמרות שמגזר זה עודנו בשלבי התפתחות מוקדמים, אדמוב רשמה התקדמות יוצאת דופן בתוך זמן קצר מאוד", אמרה סגנית נשיא גוגל לתחום ניהול המוצר, סוזן ווצ'יסקי. "אנו מאמינים כי מוצרים מצוינים לפרסום בסלולר יכולים להגביר את הצמיחה בתחום הסלולר כולו, וזה הדבר שגרם לנו להתלהב מהעסקה", הוסיפה.

גוגל, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי באינטרנט שהכנסותיה בשנת 2008 הסתכמו בקרוב ל-22 מיליארד דולר, אינה חושפת את הנתח בהכנסותיה שמקורו בפרסום בסלולר. מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, אמר בחודש שעבר כי החברה מעוניינת לשוב לבצע רכישות, לאחר הפוגה שביצעה ברכישות על רקע המיתון הכלכלי העולמי. שמידט אמר באותה עת כי גוגל מתכוונת לבצע רכישות בקצב ממוצע של רכישה אחת בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully