וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מקרי תמותה נוספים משפעת החזירים

נעמה טלמור

9.11.2009 / 18:00

אישה בת 57, שסבלה ממחלות רקע ונדבקה בנגיף, מתה בבית החולים מאיר בכפר סבא. גבר בן 31 שסבל מזיהום חיידקי ונדבק בשפעת, מת בפתח תקווה

שני מקרי תמותה נוספים משפעת החזירים בישראל. אישה בת 57 עם מחלות רקע מתה לפני יומיים בבית החולים מאיר בכפר סבא. בבדיקה שנעשתה לאחר מותה, התברר כי נדבקה בנגיף שפעת החזירים. כמו כן, גבר בן 31 שנדבק בנגיף מת בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הגבר סבל גם מזיהום חיידקי.

ביום שישי מת בביתו קשיש בן 75 שסבל ממחלות רקע רבות, בהן מחלת לב ומחלת כליות חריפה, וכן טופל בדיאליזה. מדיווח שהגיע ממשרד הבריאות, עלה כי האיש חוסן נגד שפעת החזירים שלושה ימים לפני שמת. האיש קיבל את החיסון לפי הנחיות משרד הבריאות לגבי מטופלי דיאליזה.

מבדיקה ראשונית של המשרד עלה כי מדובר בצירוף מקרים. "יש לזכור כי החולים המתחסנים בשלב זה סובלים ממחלות רקע קשות. והסבירות כי תופיע החמרה בעקבות מחלתם אינה קשורה לקבלת חיסון כזה או אחר", אמרו במשרד. "אנו חוזרים ומדגישים כי החיסון מומלץ על ידי ארגון הבריאות העולמי ועומד בכל הקריטריונים של בטיחות ויעילות".

קבוצות הסיכון המתחסנות בתקופה זו הינן חולים במחלות לב, במחלות ריאה, חולים הסובלים מדיכוי של מערכת החיסון, ומטופלים בדיאליזה. החיסון ניתן במנה אחת, למעט לילדים בגיל 3-10 שנים אשר יחוסנו בשתי מנות ברווח זמן של לפחות 3 שבועות ביניהן. לעת עתה יינתנו חיסונים בשני תרכיבים: PANDEMRIX של חברת GSK ו- FOCETRIA של חברת NOVARTIS.

מספר המתים משפעת החזירים עומד כרגע על 41. מרבית החולים שהוגדרו על ידי משרד הבריאות כחולים שמתו כתוצאה מהמחלה סבלו בנוסף לשפעת החזירים גם ממחלות רקע אחרות. ממשרד הבריאות נמסר במקרים אלו כי כיוון שלא ניתן לשלול את שפעת החזירים כסיבת המוות הם ייחשבו המתים כקורבנות השפעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully