וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרכיה בממלכה המאוחדת

ענת קם

9.11.2009 / 17:43

מדיניות שידורי ספורט חדשה בבריטניה: יותר קבוצות קטנות בערוצים בתשלום, ויותר מפעלים מובילים בערוצים בחינם. התנגדויות נרשמות מקיר לקיר. נשמע מוכר?

בריטניה צפויה למקד את רשימת אירועי הספורט המחויבים בשידור בערוץ פתוח במהלך הרדיקלי ביותר מזה עשור. אתר הגארדיאן מדווח כי טורניר הקריקט The Ashes, טורניר ווימבלדון ומפגשי כדורגל בינלאומיים צפויים להיכנס לרשימה, מהלך שירתיע אגודות ספורט רבות.

על פי הדיווח, היוזמה נובעת מנתון הצפייה הגבוה, כ-12 מיליון צופים, במשחק של אנדי מארי בסיבוב הרביעי בטורניר ווימבלדון בשנה שעברה. ההתעניינות הגבוהה הובילה לכך שמעתה כל משחקי הטורניר ולא רק השלבים הסופיים יצורפו לרשימה. על פי דיווחים, גם טורניר הרוגבי הבינלאומי בווילס צפוי להיכלל ברשימה.

על פי הגרדיאן צפוי שינוי משמעותי ברשימה, שתהיה קצרה אך ברורה יותר מבעבר, ובה ייכללו אירועים בעלי חשיבות לאומית מיוחדת שישודרו בערוצים פתוחים ללא תשלום נוסף בשידור חי או בתקצירים. מירוץ הסוסים Epsom Derby וגמר גביע הליגה ברוגבי יוסרו מהרשימה, מה שצפוי להקשות בגיוס חסויות ולהקטין את חשיפת הקבוצות לקהל שמעבר לאוהדים הקבועים.

אגודות הספורט נערכות למאבק בהחלטה, בטענה שהכללים החדשים יפגעו קשות ביכולתן לממן אירועי ספורט עבור מעוטי יכולת. אגודת הקריקט של ווילס ואנגליה טענה כי 300 מיליון הליש"ט שמשלמת רשת השידור סקיי עבור זכויות השידור הבלעדיות אפשרו השקעה מאסיבית בבתי הספר הציבוריים, במועדונים בקהילות ובספורט נשים. התאחדות הכדורגל הסקוטית טענה כי המהלך יוביל להפסד שנתי של 12 מיליון ליש"ט.

באנגליה קיימות שתי רשימות של אירועי ספורט המחויבים בשידורים בערוצים פתוחים, רשימה של אירועים שיועברו בשידור חי מלא ורשימה של אירועים שתקצירים שלהם ישודרו בערוצים פתוחים. על פי הגארדיאן, בעוד גמר גביע הליגה בכדורגל והמשחקים האולימפיים יישארו ברשימה הראשונה, הרשימה השנייה תקוצץ משמעותית. הפאנל שבחן את סוגיית שידורי הספורט צפוי להגיש בשבוע הקרוב את המלצותיו. ולאחר מכן צפויים 12 שבועות של התייעצויות אינטנסיביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully