וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה רף צריכה מקסימלי למוצרי חשמל

אייל דץ

9.11.2009 / 18:23

ועדת הכלכלה אישרה את התקנות שהציע משרד התשתיות עבור צריכה מקסימלית של מכשירי חשמל ביתיים, כגון מכונת כביסה ומדיח כלים. השר לנדאו: "התקנות יביאו לצמצום משמעותי של זיהום האוויר בישראל"

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) תקנות של משרד התשתיות, הקובעות רף צריכה מקסימלי למוצרי חשמל ביתיים. לפי התקנות, תיקבע צריכת האנרגיה המקסימלית של מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחי כלים ותנורי אפייה חשמליים. הצריכה המקסימלית תיבדק ותיקבע על פי תקנים של מכון התקנים הישראלי. כמו כן, מבקש המשרד לאסור ייבוא של מכשירים שאינם עומדים בתנאים אלו.

לפי חישובי משרד התשתיות הלאומיות, אישור התקנות צפוי להביא לחיסכון של כ-120 מיליון קילו ואט לשעה בשנה בממוצע, ובמצטבר – כ - 6.5 מיליארד קוט"ש עד סוף שנת 2020 – כמות המהווה כ- 6.5 אחוז מיעד הממשלה לצמצום הצריכה בחשמל עד תום שנת 2020.

תקנות אלו יצטרפו לתקנות שכבר אושרו למזגים, למקררים, משנקים אלקטרוניים (סטרטרים לנורות פלורוסנט), מנועים חשמליים, משאבות וציוד נוסף. יישום כל התקנות שמציע משרד התשתיות הלאומיות, צפוי להביא לחסכון של יותר מ-58 מיליארד קוט"ש במצטבר, עד לשנת 2020, המהווים כ-60% מהיעד הממשלתי.
.
שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו, אמר בתגובה להחלטה כי "תקנות אלו יביאו לצמצום משמעותי של זיהום האוויר בישראל ויסייעו להגדלת הביטחון האנרגטי בכך שיצמצמו את צריכת החשמל ויאפשרו להגדיל את הרזרבות. בנוסף, משרד התשתיות הלאומיות יחל בתקופה הקרובה בקמפיין תקשורתי המעודד צרכנים לצמצום הצריכה באמצעות המלצות שונות לצרכן. המשרד ימשיך לפעול במרץ לקידום החיסכון בחשמל במקביל להבטחת אספקת חשמל סדירה לאזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully