וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בברלין: גם בגדה מנסים להפיל החומה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.11.2009 / 16:42

20 שנה בדיוק לאחר נפילת חומת ברלין, ניסו עשרות צעירים פלסטינים לשחזר את האירוע ולהפיל את גדר ההפרדה באזור קלנדיה. לאחר שהצליחו ליצור פרצה, הם פוזרו על ידי המשטרה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל קריינות: אילן שניג)

במלאת 20 שנה לנפילת חומת ברלין, הפלסטינים מנסים לשחזר את האירוע. מקורות פלסטינים דיווחו היום (שני) כי עשרות צעירים פלסטינים ניסו להפיל את גדר ההפרדה באזור קלנדיה שסמוך לרמאללה. לפי הדיווח, הפלסטינים לא הצליחו להפיל את הגדר, אולם יצרו בה פרצה קטנה שדרכה הצליחו לעבור לצד השני של הגדר. הצעירים הפלסטינים, שהגיעו למקום במסגרת תהלוכת מחאה נגד גדר ההפרדה, הבעירו צמיגים ופוזרו על ידי כוחות משטרה. שני צעירים נעצרו.

חבר הכנסת, טלב א-סנע (רע"מ – תע"ל) הגיב לנסיונם של הצעירים הפלסטנים להפיל את גדר ההפרדה ואמר כי "סופה של גדר האפרטהייד בישראל יהיה כגורל גדר ההפרדה בברלין". לדבריו, "כשהעולם חוגג את הפלת הפרדת חומת ברלין, בישראל ממשיכים להפקיע אדמות פלסטיניות ולהרוס בתים בניעלין על מנת להקים את הגדר". חבר הכנסת א – סנע קרא לראש הממשלה להפסיק את בניית הגדר ובמקומה להקים גשר הבנה והידברות ולסיים את הכיבוש. "הגיע הזמן שישראל תפסיק להקיף עצמה בחומות ותתחיל להשתלב במזרח התיכון".

הפלסטינים מוחים נגד גדר ההפרדה. רויטרס
הפלסטינים מוחים נגד גדר ההפרדה/רויטרס

"סופה של כל חומה שמפרידה בין שני עמים ליפול. ממש כמו חומת ברלין", אמר בתגובה לוואלה! חדשות ח"כ עפו אגבאריה (חד"ש). "אני חושב", הוסיף, "שהניסיון הפלסטיני להפיל את חומת ההפרדה באזור קלנדיה הוא צעד בכיוון הנכון ואני קורא לשוחרי השלום בצד הישראלי לעשות זאת גם כן מהצד הישראלי של החומה, כך שהחומה בסופו של דבר אכן תיפול".

לאחר ההפגנה אמר מושיר ראזל, פעיל בוועדה המתאמת של המאבק העממי, כי "אירועי היום מוכיחים שאסור לנו לחכות שישראל תסיים את הכיבוש בכוחות עצמה – עלינו הפלסטינים לסיים אותו בכוחות עצמנו. כמו חומת ברלין בזמנה, החומה שבנתה ישראל על אדמותינו נדמית כמציאות לחלוטין בלתי ניתנת לשינוי, אבל פעמיים השבוע היא קרסה תחת מאמציהם של אנשים פשוטים שנלחמים על זכויותיהם".

הפלסטינים מוחים נגד גדר ההפרדה. רויטרס
ההפגנות היום/רויטרס

ביום שישי הצליחו מפגינים שהשתתפו בהפגנה השבועית בכפר ניעלין למוטט קטע מהגדר בניעלין העשוי מחומת בטון בגובה שמונה מטרים. ההפגנה נערכה לציון 20 שנה לנפילת חומת ברלין והשתתפו בה כשלוש מאות פלסטינים, ישראלים ומפגינים זרים.

מדי שבוע בשנים האחרונות מתאספים מאות פעילי שמאל ישראלים, פלסטינים וזרים בסמוך לכפרים בילעין וניעלין ומוחים על הקמת גדר ההפרדה על אדמות שהופקעו מבעליהן הפלסטינים. ההפגנות הפכו לסמל המחאה העממית הפלסטינית בהפקעת האדמות ובגדה ההפרדה ובכירי הרשות, בראשם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, שיבח את המאבק בכפרים אלו.

הפלסטינים מוחים נגד גדר ההפרדה. רויטרס
הפלסטינים מוחים נגד גדר ההפרדה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully