וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלת פנים קרה לבן דב: ירידה ברווחי פרטנר

אמיתי זיו

9.11.2009 / 15:04

הרווח התפעולי של החברה עומד על 401 מיליון שקל, ירידה משמעותית של 23%. הרווח הנקי עומד על 263 מיליון שקל, המהווה צניחה של 20% מהרבעון המקביל אשתקד

בעל הבית החדש של פרטנר, אילן בן דב וחברת סקיילקס, מתחילים "לחלוב" את פרת המזומנים שרכשו לאחרונה. אחרי שנים שמדיניות הדיווידנד של החברה עמדה על 80% מהרווח הנקי, החברה מודיעה על חלוקת דיווידנד של 300 מיליון שקל, 1.94 שקל למניה, סכום המהווה 115% מהרווח הנקי של החברה, שעמד ברבעון על 263 מיליון שקל.

עוד מדווחת פרטנר על גיוס מינויים חריג: 64 אלף ברבעון, ולהשוואה, ברבעון הנוכחי פלאפון גייסה 27 אלף מינויים. כעת מצבת המינויים של פרטנר חצתה במעט את רף ה-3 מיליון. במדדים הפיננסיים פרטנר סופגת ירידה משמעותית: בשורת ההכנסות פרטנר הכניסה ברבעון 1.57 מיליארד שקל, ירידה של 3.3% מהרבעון שעבר. הכנסות החברה משירותים בלבד (לא כולל מכירת מכשירים) היו 1.3 מיליארד שקל, ירידה של 4.3%.

הרווח התפעולי של פרטנר עומד על 401 מיליון שקל, ירידה משמעותית של 23%. הרווח הנקי עומד על 263 מיליון שקל, המהווה צניחה של 20% מהרבעון המקביל אשתקד. גם ה-EBITDA של החברה, הרווח התפעולי בניכוי פחת והפחתות, עמד על 570 מיליון שקל, ירידה של 10%. כעת שיעור ה-EBITDA עומד על 41% מהכנסות החברה משירותים, או 36% מכלל ההכנסות.

"הירידה בהכנסות בשל תנאי השוק התחרותיים"

פרטנר מסבירה את הירידה בהכנסות בתנאי השוק התחרותיים, בחיוב הצרכנים על פי יחידות של שנייה ובירידה בתיירות הנכנסת והיוצאת. עוד מסבירה פרטנר, כי הרווחיות התפעולית על החברה נפגעה מהוצאות הקמת פעילות טלפוניה ואינטרנט. רק ברבעון הנוכחי פרטנר השקיעה בכך 41 מיליון שקל.

במדדים התפעולים פרטנר אמנם מציגה גיוס מינויים מרשים, אך ההכנסה מלקוח בודד לחודש (ARPU) ירדה ב- 8.5% וכעת היא עומדת על 151 שקל לחודש. גם במספר דקות השיחה ללקוח בחודש (MOU) פרטנר ירדה ב- 1.9% וכעת הנתון עומד על 369 דקות שיחה בחודש. אפילו בתחום התוכן הסלולרי, הצומח בדרך כלל, פרטנר מדווחת על סך הכנסות של 128 מיליון שקלף נתון הזהה לרבעון המקביל וכיום 9.2% מהכנסות החברה משירותים הם מתוכן, לעומת 8.8% ברבעון השלישי של 2008.

צחי אברהם מכלל פיננסים אינו מתלהב מהדו"חות: "בשתי מילים: דו"חות חלשים עם ירידה בכל המדדים. אם ברבעון המקביל ראינו תזרים חופשי של 464 מיליון שקל בפרטנר ברבעון הנוכחי הוא יותר קרוב ל- 301 מיליון שקל וזו ירידה משמעותית שמנטרלת שינויים בדיווח עקב המעבר ל- IFRS. עוד אנו רואים ירידה מאד חדה ב- ARPU של 8.5% בעיקר בגלל הפגיעה בתיירות בקיץ האחרון, ולהערכתו הכניסה של פלאפון לשוק העסקי מורגשת גם היא בדו"ח פרטנר.

ייתכן והדו"חות יאיצו החלטה של פרטנר לרכישת סמייל כי כעת פעילות הטלפוניה והאינטרנט של החברה מכבידה על תוצאות החברה ובדו"ח היא מדווחת גם על כוונתה להתייעל. הדברים החיובים בדו"ח הם תכנון דיווידנד נרחב וכן גיוס של 65 אלף לקוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully