וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "אם הגולן לא יוחזר נעבור להתנגדות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.11.2009 / 14:17

הנשיא הסורי בשאר אסד התייחס למשא ומתן עתידי בין ישראל לסוריה וגינה את המדיניות הישראלית כלפי הפלסטינים. "ישראל מנסה להקים מדינה יהודית טהורה, ההתנגדות לכיבוש היא צורך לאומי"

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (שני) כי אין טעם להמשיך ולגנות את ישראל, אם הגינויים לא יבואו במקביל לצעדים מעשיים. "ההתנגדות לכיבוש היא צורך לאומי, ותמיכה בהתנגדות מצדנו היא צורך מוסרי שיש להתגאות בו", אמר אסד בנאום בטורקיה, אך הבהיר כי "אין זה סותר את הרצון שלנו להשיג שלום צודק וכולל על בסיס עקרון 'שטחים תמורת שלום'". עוד הוסיף אסד כי אם המשא ומתן ייכשל והגולן לא יושב לסוריה, "התנגדות היא הפתרון החלופי".

אסד האשים את ישראל גם בניסיון "לסלק את מסגד אל-אקצא באופן סופי במקביל למאמציה לייהד את ירושלים באמצעות גירוש פלסטינים מבתיהם ושיכון מתנחלים במקומם". הוא אמר עוד שישראל ממשיכה לבצע מדי יום מתקפות על הפלסטינים, טובחת בפלסטינים והורסת את התשתיות שלהם, "הכל על מנת להביא את הפלסטינים לכדי ייאוש מוחלט, ובעקבות זאת הם יהגרו מחוץ לפלסטין וישראל תוכל להקים מדינה יהודית טהורה".

"שלא ירמו אותנו על כך שהפסקת הבנייה בהתנחלויות היא הבסיס לפתיחת משא ומתן בין ישראל לפלסטינים", אמר אסד. "כאילו הבעיה כולה נעוצה בבנייה בהתנחלויות בלבד. הרי הפסקת הבנייה בהתנחלויות הוא רק שלב, רק צעד, ולא מטרה. מה לגבי הסרת ההתנחלויות? מה לגבי הסרת הכיבוש כולו?".

אתמול הגיע אסד לאיסטנבול על מנת להשתתף בפסגה הכלכלית האיסלמית ה-25 שנפתחה היום. בראיון לעיתון טורקי התייחס הנשיא הסורי ליחסים המתוחים השוררים בין טורקיה לישראל ואמר כי "אם טורקיה רוצה לעזור לנו בנושא המשא ומתן עם ישראל, היא חייבת לשמור על יחסים טובים איתה. אחרת איך היא תוכל למלא תפקיד בתהליך השלום במזרח התיכון?". ביום חמישי צפוי אסד להגיע לצרפת, שם ייפגש עם הנשיא ניקולא סרקוזי וידון עימו על כוונתה של צרפת לתווך בין סוריה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully