וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בנתב"ג: המכס סגר את חנות באג

עדי דברת-מזריץ

9.11.2009 / 12:49

הרשות פתחה בחקירה נגד החנות בחשד כי הפרה את התנאים הקבועים בחוק המאפשרים למכור מוצרים פטורים ממכס. רשת באג: "פעלנו על פי חוק"

חנות באג בדיוטי פרי בנתב"ג נסגרה הבוקר בעקבות דרישה של רשויות המכס. החנות, שנפתחה בראשון לספטמבר שנה שעברה, משתרעת על פני כ-600 מטר. רשת באג דיווחה לפני הפתיחה כי השקיעה 10 מיליון שקל בהקמת החנות. באג, הפועלת בתחום המחשבים והמולטימדיה, הוקמה ב-82' ומפעילה מעל 40 סניפים בפרישה ארצית.

בחנות בנתב"ג ניתן היה למצוא פריטים מתחום הטכנולוגיה והאלקטרוניקה לצד מוצרי טיפוח ויופי לאישה ולגבר (מסירי שער, מכונות גילוח) ועוד. בנוסף, החנות בנתב"ג כללה מחלקה סלולרית נרחבת המציעה מגוון מכשירים מתקדמים.

מבאג נמסר בתגובה: "החנות בנתב"ג פועלת על פי חוק. לא ידוע לנו על כל פעילות לא תקינה הקשורה בהפעלת החנות. בשעות האלו החברה פועלת אל מול רשויות המכס לבירור פשר הצעדים בהם נקטו". וואלה! עסקים מוסיף כי מאוחר יותר הערב נמסר מהחברה כי על פי החשדות מדובר בשמונה מקרים נקודתיים ואיזוטריים - מתוך עשרות אלפי עסקאות תקינות שהתבצעו במהלך התקופה וכי להנהלה לא הייתה כל ידיעה וכל נגיעה למקרים אלו - ככל שיהיו. עוד נמסר כי חברת באג מקווה שהחנות תיפתח לקהל הרחב תוך מספר שעות.

מרשות שדות התעופה נמסר כי "ככל הידוע מדובר באירוע שאינו קשור לרשות שדות התעופה ועניינו בין בעלי הרשת לבין רשויות המס".

ברשות המסים אישרו כי מתנהלת נגד החנות חקירה בחשד על עבירות המכס, אך סירבו לתת פרטים נוספים. ככל הנראה, החשד הוא כי החנות הפרה את התנאים הקבועים בחוק המאפשרים למכור מוצרים בפטור ממכס.

דוברת רשות המסים מסרה כי במכס נתב"ג התקבל מידע מודיעיני המצביע כי בחנות דיוטי פרי בנתב"ג לממכר מוצרי אלקטרוניקה, נמכרים טובין פטורים ממס גם לאזרחים שאינם טסים לחו"ל ואינם זכאים לפטור ממסים, במסגרת נהלי ודיני המכס.

על פי נהלי המכס, חלה חובה על בעלי ומנהלי החנות לבקש מכל נוסע טרום המכירה בחנות ה-DUTY FREE להציג בקופות כרטיס עלייה למטוס ודרכון. במסגרת זו הוחלט לצרכי חקירה להורות על סגירת החנות לצורך ביצוע פעולות חקירה שמבוצעות גם בשעות אלו. במהלך הערב יובאו לבית משפט השלום בתל-אביב שני חשודים בפרשה לדיון בבקשה למעצר ושחרור בערבות".

עדכון אחרון: 19:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully