וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש שנות מאסר לצעירים שחטפו עובד מסעדה

קובי מנדל

9.11.2009 / 12:36

שני צעירים מהקריות חטפו עובד מסעדה שלטענתם היה חייב להם 20 אלף שקלים. הם איימו עליו, הכו אותו, ואז צעדו איתו לבנק בכדי שיבקש הלוואה לסגירת החוב. אז המשטרה עצרה את השניים

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) 6 שנות מאסר על אנדריי פוטורוצין בן 20 מקרית מוצקין ו-5 שנות מאסר על חברו אלכסיי בליאכמן בן 23 מקריית חיים. השניים הורשעו בחטיפת עובד מסעדה ודרישה באיומים שישלם להם 20 אלף שקלים ככיסוי חוב כספי בסך 4,500 שקלים אותו הוא היה חייב לאדם אחר. השניים הורשעו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חטיפה לשם סחיטה, סחיטה בכוח, סחיטה באיומים ופציעה בנסיבות מחמירות.

בכתב האישום נטען כי המתלונן, ולנטין ניקולאייב שעבד במסעדת "שרימפסי" בחיפה, היה חייב סכום של כ- 4,500 שקלים לאדם בשם מקסים אוספטוב, בעליו של פאב "קוברה" בחיפה. פאב זה נסגר ובמקומו פתחו מקסים ונאשם נוסף את הפאב "גאמה" שבקריות. המתלונן החזיר את חובו למקסים לאחר התערבותם של שני הנאשמים.

ב-19 במרץ 2008 הגיעו החשודים בתקיפה למסעדה במטרה לחטוף ולסחוט את ניקולאייב וקראו לו לצאת מהמסעדה. לאחר שיצא, איימו עליו השניים והורו לו להיכנס לרכב. ברכב הבהירו לו כי קנו את החוב ממקסים וכי הוא חב להם את 20 אלף השקלים. ניקולאייב ניסה להסביר לשניים כי כבר שילם את החוב, אך אלו אמרו כי הסכום אותו הם דורשים ממנו נגבה בגין ההוצאות שנגרמו להם כתוצאה מהחיפושים אחריו בטרם שילם את החוב למקסים ודרשו ממנו באיומים לשלם להם את הסכום המבוקש.

כלאו אותו במקלט סמוך לפאב

במהלך הנסיעה הכה אחד הנאשמים את ניקולאייב בפניו. לאחר מכן חטפו אותו השניים, הביאו אותו לפאב וכלאו אותו במקלט הצמוד לפאב. בשלב מסוים, דרשו ממנו באיומים ללוות מהבנק את הסכום לשטענתם הוא חייב להם. לניקולאייב לא נותרה ברירה והוא הסכים לפנות לבנק. משהושאר לבדו, התקשר לבת זוגו מהטלפון הנייד אותו החביא מחוטפיו ודיווח לה על מצבו.

בשעות הבוקר למחרת הביאו הנאשמים את ניקולאייב לבנק הפועלים ברחוב הנביאים בחיפה והוא ניגש לפקידה וביקש לקחת הלוואה על סך של 20 אלף שקלים. פקידת הקבלה בבנק אמרה לניקולאייב כי יש צורך בערבים ואחד הנאשמים הציע את עצמו בתור ערב להלוואתו של ניקולאייב. בשלב זה נעצרו שני התוקפים על ידי משטרת ישראל, אשר הוזמנה על ידי בת זוגו של המתלונן. כתוצאה מהמכות שספג, לניקולאייב נגרמו חבלות בחזה ופציעה בשפה התחתונה.

השופט עודד גרשון ציין בגזר הדין כי העבירות שביצעו הנאשמים הן עבירות חמורות ביותר. "דומה שהנאשמים ביקשו לחקות אופן פעולה של גנגסטרים כמו אלה המאכלסים סרטי פשע ופעולה המוקרנים בקולנוע ובטלוויזיה וכי כאשר כאלה הם פני הדברים הרי ששומה על בית המשפט להכביד את ידו בענישה מחמירה למען יראו וייראו", הבהיר השופט. הוא הוסיף כי "חברה מתוקנת אינה יכולה להשלים עם התנהגות בריונית, אלימה ואכזרית כמו זו של הנאשמים. סכסוכים כספיים צריכים להתברר בבית המשפט או בדרכים חוקיות אלטרנטיביות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully