וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקלאי ביצרון לא יוכלו להשתמש במי קולחין

רמי שני

9.11.2009 / 11:58

בג"ץ דחה את עתירת תושבי המושב, לפיה יש לאפשר להם להשקות את החלקות הסמוכות לבתיהם במי קולחין. "לבריאות הציבור נשקפת סכנה של ממש במידה שיעורבבו מי שתייה במי קולחין"

בג"ץ דחה היום (שני) את עתירת מושב ביצרון לאפשר לתושביו להשקות את החלקות הסמוכות לבתיהם במי קולחין (מי שפכים שעברו תהליך טיהור). המושב עתר נגד משרד הבריאות בדרישה לאפשר לו לבצע השקיה כזו, ועוד בטרם הסתיים ההליך המשפטי התברר שכמה מחברי המושב כבר חיברו צינורות אספקת מי קולחין לחלקותיהם.

בפסק הדין, שחיבר השופט סלים ג'ובראן וקיבל את הסכמת שני עמיתיו, השופטים אליעזר ריבלין ויורם דנציגר, הדגישו השופטים את הסיכון שיש בשימוש במי הקולחין, וציינו שלמרות שניתן עידוד לשימוש במים כאלה להשקיה, אסור לעשות זאת באופן העלול לסכן את בריאות הציבור. לדבריהם, נושא ההשקיה במי קולחין הינו נושא מורכב ביותר בו עוסקים מומחים מתחומי הבריאות, ההנדסה והתכנון, וכי לבריאות הציבור נשקפת סכנה של ממש במידה שיעורבבו מי שתייה במי קולחין. הם ציינו שהעתירה נדחית לאחר בדיקה מקיפה ומקצועית של העניין על ידי הגורמים המוסמכים.

עוד נכתב בפסק הדין כי "התברר לאחרונה כי חקלאים במושב חיברו באופן לא חוקי צינורות של מי קולחין בחלקות למערכת הצינורות של המים השפירים לשתייה ולשימוש ביתי, והשקו את הגידולים בחלקות אלו במי קולחין ללא אישור ותוך סיכון רב לבריאות התושבים במושב. צעד זה הוביל לכך שמשרד הבריאות דרש את פירוק החיבורים, הנחה את כלל התושבים במושב להרתיח את המים לשימוש עצמי, ואף הנחה להפסיק את ההשקיה במי קולחין בכל חלקות היישוב עד לביצוע בדיקה של כל חיבורי המים".

בחודש יולי האחרון חיברו חקלאים במושב באופן בלתי חוקי את מערכת מי הקולחין למערכת מי השתייה. החקלאים דחו את הטענה שחיברו את מי הקולחין באופן בלתי חוקי. הם טענו שגם על פי תקנות משרד הבריאות ניתן לעשות שימוש במים אלו בחלקות הסמוכות לבתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully