וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת העולם השלישית כבר בפתח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.11.2009 / 11:48

מצרים ואלג'יריה ייפגשו בשבת לקרב על כרטיס למונדיאל 2010. אמצעי התקשורת הפכו לזירת קרב בין שתי המדינות, ששינאה טהורה היא הדרך היחידה לתמצת את היחסים בינהן

ביום שבת הקרוב יישבו עשרות אלפי אוהדים משולהבים באצטדיון בקהיר, ויצפו במשחק הכדורגל בין נבחרות מצרים לאלג'יריה - אחד המשחקים המסקרנים ביותר בעולם הערבי, משחק שצפוי להכריע מי מבין שתי הנבחרות תזכה בכרטיס היקר לגביע העולמי בדרום אפריקה. למרות שצפויים עוד מספר ימים עד לשריקת הפתיחה, נדמה שהמלחמה על החיים ועל המוות כבר החלה.

מחזור אחד לסיום, אלג'יריה נמצאת בראש הבית עם 13 נקודות, שלוש נקודות יותר מאלופת אפריקה, מצרים. יחד עם זאת, ניצחון בהפרש של שלושה שערים לפחות יבטיח למצרים עלייה למונדיאל בזכות הפרש שערים טוב יותר. אם מצרים תנצח בהפרש של שני שערים, יתקיים בין שתי הנבחרות פלייאוף במדינה שלישית. הליגה המקומית במצרים נעצרה לפני כשבוע וחצי על מנת לאפשר לנבחרת המצרית, המכונה "הפרעונים", להיערך היטב לקרב החשוב והמכריע.

גם פיפ"א בלחץ

המתח בין שתי הנבחרות הוא כה גדול, עד כדי כך שכל התבטאות - תהיה אשר תהיה - הקשורה במישרין או בעקיפין למשחק, זוכה לכותרות ענק בעיתונות הערבית. "עבורי, המשחק כבר החל כשהנחתי את רגליי על אדמת פירנצה", אמר בהתרגשות שחקן נבחרת אלג'יריה כרים מתמור הנמצא עם נבחרתו במחנה אימונים באיטליה, וביטא את תחושות הציבור המצרי והאלג'יראי כולו. "חשוב מאד להישאר מרוכזים. באופן אישי, אני חושב על המשחק רבות".

אולם המלחמה האמיתית בין הנבחרות מתנהלת בין כלי התקשורת. אמצעי התקשורת בשתי המדינות נשענים על האיבה ההיסטורית ביניהן ומנסים להלהיט את האווירה סביב המשחק ולהכפיש את הנבחרת היריבה. גורמים במספר כלי תקשורת ערבים אף הביעו חשש לשלומם של אוהדי אלג'יריה "בגלל האווירה המתוחה שנוצרה על ידי התקשורת". עורך באחד מכלי התקשורת כתב כי "אלג'יריה תקפה את מצרים, תוך שימוש במושגים מהפוליטיקה ומההיסטוריה ולא מהספורט, מצרים הגיבה במתקפה בחזרה וכעת באלג'יריה סבורים שמצרים קראה לנקוט באלימות".

העיתונאי המצרי החשוב, מוסטפא עבדו, הצליח להרגיז מאוד את אלג'יריה כשתקף את נבחרתה בתכניתו בטלוויזיה. העיתונות האלג'יראית לא נשארה חייבת והחזירה לו מנה אחת אפיים. היא תארה אותו כמי שמעוניין להלהיט את הרוחות, ליצור סכסוכים ולהסית את הציבור המצרי נגד האלג'יראי. בתגובה להאשמות מאלג'יריה, ענה עבדו בדיפלומטיות: "אין בכוונתי להשיב לגידופים הללו. התגובה היחידה שלי למתקפות האלה תהיה ב-14 בנובמבר, לאחר שמצרים תנצח ותעפיל למונדיאל".

ההתאחדות הבינלאומית לכדורגל - פיפ"א, המודעת היטב ליריבות ההיסטורית המרה בין שתי הנבחרות, כבר הזהירה את שתי הנבחרות לשחק משחק הוגן ונקי ולא להיגרר לתקריות 'מלוכלכות'. "פיפ"א רוצה לוודא שמשחק מוקדמות גביע העולם 2010 יסתיים כפי שהתחיל, ברוח ספורטיבית של משחק הגון תוך שיתוף פעולה של כל הצדדים", כתבה פיפ"א לשתי התאחדויות הכדורגל במצרים ואלג'יריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully