וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע הקשה בחיי כרוסי

אלי פינברג

9.11.2009 / 10:37

הדמוניזציה וההסתה נגד הציבור הרוסי בגלל כמה מקרי אלימות עוררו באלי פינברג, 17 שנים בארץ, תהיות אם הוא עשה את הבחירה הנכונה

זה היה שבוע שחור עבורי, ללא ספק אחד הקשים בכל שבע עשרה השנים שאני חי בישראל, מאז שעליתי מבלארוס בשנת 1992. זה היה שבוע שבו למדתי שאני משתייך לקבוצה האתנית הכי אלימה במדינה, לקבוצה שמצמיחה מתוכה רוצחים נתעבים, לקבוצה שרוב חבריה שיכורים.

זה היה שבוע שבו נודע לי סופית, שמותר וכדאי להשתלח ולהסית נגדנו. הדמוניזציה שנעשתה לנו מעל מרקעי הטלוויזיה ובכל תוכנית רדיו לא הותירה ספק שישראל עשתה משגה היסטורי, כשבמשך שנים פעלה להעלות את יהודי ברית המועצות לישראל. יותר ממיליון יהודים עלו משם מאז שנות השבעים, רק בשביל לגלות בשלהי שנת 2009 שהם אינם עוד העלייה האיכותית והתורמת, אלא אוסף של בריונים שצמח בתרבות האלימה של ברית המועצות.

על פי תוצאות סקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה לערוץ השני, 61% מהנשאלים חשבו שעולי ברית המועצות מעורבים יותר מחלקים אחרים באוכלוסיה באירועי אלימות. 70% הסכימו עם הטענה שצריכת אלכוהול גורמת לכך שהעולים מרוסיה מעורבים יותר באירועי אלימות. 70% מהנשאלים גם תמכו בצמצום חוק השבות למען מניעת עלייתם של גורמים עבריינים. יאיר לפיד, שבתוכניתו הוצג הסקר, לא התאפק והגדיר את התוצאות באומרו "זה לא מדאיג, זה מביש...".

השבט הישראלי אמר את דברו

זה לא רק מביש, זה גם מפחיד ומבחיל. כל בר דעת יודע, ופרסומי המשטרה מאששים זאת, שהמציאות הפוכה והעולים מעורבים פחות באירועים אלימים. אבל כתמיד, האמת פחות רלוונטית. השבט הישראלי אמר את דברו.

השבוע גם נזכרתי באותם מיליוני היהודים מברית המועצות שהחזיקו בהזמנות לעלות לישראל, אך העדיפו להגר לארצות הברית וקנדה במסגרת תופעת ה"נשירה", שבמשך שנים נהגתי לכנות "מכוערת". בעיצומו של פסטיבל השנאה הישראלי אני תוהה שמא אותם מיליונים היו ברי מזל, כאשר בלא מודע הם חסכו מעצמם את התענוג המפוקפק של חוויית השנאה הישראלית. למה לעזאזל היינו צריכים לעזוב הכל בשביל להתאכזב כל כך? מה יגידו ישראלים ממוצא רוסי לילדיהם שנולדו כאן, והאם יעודדו השתקעותם בארץ או שימליצו לעזוב? אין לי תשובה

אני כותב את השורות האלה ונזכר בחיילי צה"ל ממוצא רוסי. על מה הם חשבו כשקראו עיתונים והקשיבו לרדיו בשבועות האחרונים? זה לא סוד שחיילים ממוצא רוסי נמצאים בחוד החנית של צה"ל ונוכחותם ניכרת בכל היחידות המובחרות. אני נזכר אף באלה שלא חזרו, חיילי צה"ל רוסים שנהרגו בשני עשורים האחרונים, שאת שמותיהם לא הצליחו בתקשורת לבטא ואת חלקם ישראל גם התקשתה לקבור בבתי הקברות הצבאיים בגלל שיהדותם לא היתה על פי ההלכה.

בישראל אוהבים לדבר על המונח "דמי הכניסה לחברה הישראלית" כשהמטבע אותו מקבלים כאן בשער הוא המוות. הרוסים כנראה עוד לא שילמו מספיק... האם אי פעם יספיק לכם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully