וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים פועלת לשחרור ברגותי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.11.2009 / 8:57

ימים מספר לאחר שאבו מאזן הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות, מצרים כבר מחפשת יורש ראוי. עיתון מצרי מדווח כי הממשל לוחץ על ישראל, באמצעות ארה"ב, לשחרר את ברגותי

מצרים נערכת לעידן שלאחר אבו מאזן? לאור הודעתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שלא יתמודד בבחירות הבאות ברשות הפלסטינית, מצרים בוחנת אפשרות לבקש מארה"ב ללחוץ על ישראל לשחרר את בכיר פתח הנמצא בכלא הישראלי, מרוואן ברגותי, הזוכה לתמיכה רבה ברחוב הפלסטיני. כך דיווח הבוקר (שני) העיתון המצרי "אל-מסריון".

על פי העיתון, קהיר אינה מרוצה מהמועמדים בארגון פתח להחליף את אבו מאזן, אם אכן יממש את הבטחתו ולא יתמודד בבחירות הבאות, משום שהם אינם זוכים לפופולאריות רבה ברחוב הפלסטיני. "מצרים פועלת לשכנע את הממשל האמריקאי להתערב ולשכנע את ישראל להעניק ויתורים לאבו מאזן כמחוות של רצון טוב שעשויות לשכנע אותו לחזור בו מהחלטתו ולהתמודד על תפקידו".

העיתון מדווח כי מצרים בוחנת את כל האפשרויות בתוך הזירה הפלסטינית, כולל את האישים המועמדים להחליף את אבו מאזן. "אם אבו מאזן יעמוד על שלו ויסרב להתמודד בבחירות, תנסה מצרים לשכנע את ארה"ב ללחוץ על ישראל לשחרר את ברגותי מהכלא. אפילו לחמאס אין התנגדות לכך שיתמודד על תפקיד יו"ר הרשות. הוא עשוי להוציא את הפלסטינים מהמשבר הנוכחי".

אתמול סייר אבו מאזן בחברון ובבית לחם אך לא התייחס בדבריו להודעתו אלא לקיפאון המדיני מול ישראל. "לא נאפשר לישראל לנסות ולפגוע במקומות הקדושים שלנו ובאדמות שלנו. ירושלים תישאר בירתה הנצחית של העם הפלסטיני", אמר. אבו מאזן הוסיף כי הפלסטינים קיבלו על עצמם את מפת הדרכים ואת החלטות האו"ם, אולם ישראל "לא עשתה דבר - לא הפסיקה את הבנייה בהתנחלויות ולא הכירה בפתרון שתי המדינות". לדבריו, "נראה שישראל אינה רוצה כלל בשלום, אינה רוצה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ואינה רוצה בפתרון שתי המדינות".

לפניות לכתבנו לענייני ערבים: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully