וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להקל ברישוי להוספת קומות לבניין קיים"

מאת צבי זרחיה

9.11.2009 / 21:15

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), מציע להקל על קבלת היתר בנייה להוספת קומות ויחידות דיור למגורים בבניינים קיימים

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), מציע להקל על קבלת היתר בנייה להוספת קומות ויחידות דיור למגורים בבניינים קיימים. לפי אקוניס, מדובר באמצעי להתמודדות עם המחסור ביחידות דיור באזורי הביקוש הגורם בין היתר לעליית מחירים.

בנוסף, תובע אקוניס להנהיג מס רכישה מופחת, וכן שהמדינה תעניק "מענק מקום" לזוגות צעירים שירכשו דירה בפריפריה.

"לנוכח המחסור ביחידות דיור באזורי הביקוש ועליית המחירים באזורים אלה, יש להקל את התנאים להקמת יחידות דיור בבניינים קיימים", אמר אקוניס ל-TheMarker. "לצורך הוספת יחידות דיור במבנים קיימים יש צורך בהחתמתם של כל הדיירים בבניין וכתוצאה מכך יש קשיים בהוספת יחידות דיור. ייתכן שיש להתקין תיקוני חקיקה שיזרזו את הליכי האישור של הקמת יחידות דיור חדשות במבנים קיימים, או להוריד את היקף החתימות הנדרש מבעלי הדירות לצורך הוספת יחידות דיור בבניין. אם הממשלה לא תציע הצעת חוק ממשלתית בעניין, אשקול להגיש הצעת חוק פרטית".

אקוניס יציג הבוקר את הצעתו בישיבה דחופה שתקיים ועדת הכלכלה לנוכח עליית מחירי הדיור באיזורי הביקוש. בישיבה ישתתף גם שר השיכון אריאל אטיאס.

אקוניס ציין כי "צריך להפסיק לדבר ולהתחיל לפעול בנושא האמרת מחירי הדיור. באיזורי הביקוש התפתחה בשנה האחרונה בועת נדל"ן. מחירי הדירות האמירו באזורים אלה בשיעור גבוה במיוחד ובכיוון הפוך להתכווצותו של המשק הישראלי ב-2008. עלינו לבדוק כיצד אנו מונעים מצב שבו בועת הנדל"ן מתנפצת על ראשם של אזרחי ישראל שלקחו משכנתאות בריבית נמוכה. הממשלה חייבת לסייע לזוגות הצעירים לרכוש דירה".

אקוניס יתבע היום מהשר אטיאס להאיץ את קצב הפשרת קרקעות מינהל מקרקעי ישראל, הן באזורי הביקוש והן בפריפריה. "בועת הנדל"ן בולטת במיוחד באזור המרכז, אבל האמרת מחירי הדיור היא בכל ישראל", אמר אקוניס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully