וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הביקוש: מחירי הליסינג מתייקרים ב-10%

דניאל שמיל

9.11.2009 / 8:02

חברות במשק מנצלות את השבועות האחרונים שלפני שינוי שיטת החישוב של שווי השימוש, ויוצרות ביקושים גדולים. בכיר בענף הליסינג: "זו טיפשות לא לנצל את ההזדמנות העסקית"

הביקוש למכוניות בליסינג גובר לקראת סוף 2009 - משום שב-1 בינואר תיכנס לתוקף השיטה החדשה לחישוב שווי השימוש בכלי רכב. בעקבות העלייה בביקושים, חברות הליסינג מעלות מחירים ב-10%.

שווי השימוש בכלי רכב - כלומר, שווי ההטבה המגולם במס על שימוש ברכב צמוד - היה עד עתה לפי קבוצות מחיר קבועות. מתחילת 2010 יחושב שווי השימוש כשיעור קבוע ממחיר המכונית. מכיוון שעדיין לא ברור מה יהיו מחירי המכוניות בינואר, לא ידוע מה יהיה שיעור המס שישלמו העובדים.

חברות במשק מבקשות כיום להקדים עסקות ליסינג, כדי ליצור ודאות בשווי השימוש של עובדיהן (על אף שבכל מקרה יעלה שווי השימוש - גם בעסקות שבוצעו ב-2009). חברות הליסינג מנצלות את המצב כדי להעלות מחירים.

סיבה נוספת לעליית המחירים היא הביקוש הגדול לכמה דגמים ואזילתם מהמלאי. בנוסף, מכוניות הנקנות בסוף השנה מאבדות ערך בקצב מואץ מאלה הנרכשות בתחילתה. שנת המודל אמנם בוטלה לפני כשנתיים, אך מחירון לוי יצחק עדיין מפחית מערך המכוניות מדי שנה. לפי החישוב של לוי יצחק, מכונית שנרכשה בדצמבר יכולה גם לאבד 5% מערכה עד ינואר. חברות הליסינג מתמחרות את הסיכון, וגובות מהלקוחות מחירים גבוהים יותר על המכוניות שנרכשו בסוף השנה.

"יש סיכון ברכישת מכונית בסוף השנה"

בכירים רבים בענף הליסינג סירבו להודות כי העלו מחירים, אך מבדיקת themarker עולה כי התופעה קיימת בכל הענף. "זו טיפשות לא לנצל את ההזדמנות העסקית", אומר בכיר בענף. לדבריו, המחירים ירדו מעט לאחר שהשתחרר מחנק האשראי, וכעת הם שבים לעלות.

"יש סיכון ברכישת מכונית בסוף השנה, ואת הסיכון אני מתמחר בתוך העסקה", אומר שמוליק קליין, מנכ"ל קל אוטו. לדבריו, הוא יפסיק לרכוש מכוניות בדצמבר, כדי שלא יספוג את ירידת הערך. "לוי יצחק יוצר עיוות שוק. המחירון שלו לא בנוי נכון. הוא עוצר את העסקים של היבואנים ושל חברות הליסינג בדצמבר. הוא צריך לשנות את השיטה וליצור שחיקה שווה במשך כל השנה".

משה ראובני, מנכ"ל פריים ליס, סבור כי השוק "מבולבל מאוד. הלקוחות לא יודעים מה יקרה בינואר, וקשה להם לקבל החלטות. המגמה תהיה ברורה רק לאחר שהאוצר יפרסם את הפרטים המלאים של הרפורמה".

מלוי יצחק נמסר כי כרגע לא צפוי שינוי בחישוב המחירים, אך אפשרויות חדשות נבדקות תמיד.

  • עוד באותו נושא:
  • ליסינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully