וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמי חנוכה: האייפון יושק ב-10 בדצמבר

אמיתי זיו

9.11.2009 / 8:02

אחרי אינספור ניחושים - חברת אפל הודיעה רשמית כי שלוש החברות ישיקו את המכשיר באותו מועד, לפני חג החנוכה. קשיים מהותיים בין איי-דיגיטל לפרטנר בנוגע לאופן שיווק המכשיר

לאחר השערות אינספור, הודיעה חברת אפל העולמית לשלוש חברות הסלולר בישראל כי ההשקה של האייפון בישראל תתבצע ב-10 בדצמבר. ביום חמישי נחת דואר אלקטרוני במשרדי חברות הסלולר הישראליות, שבו הודיעה אפל העולמית כי תהליך האישורים לשיווק האייפון בישראל הסתיים וכעת ניתן להחליט על תאריך השקה רשמי של המכשיר. אפל הבהירה במכתב כי תאריך ההשקה יהיה זהה לשלוש חברות הסלולר, פרטנר, פלאפון וסלקום.

לפי הערכות, תמחור המכשיר יהיה זהה או דומה מאד בין שלוש המפעילות והן התחייבו גם להשיק גם קמפיין בסמוך להשקה. אפל אישרה למפעילות לעדכן את עובדי החברה הרלוונטים אך דרשה לחכות עם עדכון העיתונות עד הודעה רשמית שתצא מטעמה.

במקביל, ישנם כעת קשיים מהותיים במשא ומתן בין פרטנר לאיי-דיגיטל (iDigital), המשווקת הרשמית של מוצרי אפל בישראל. שתי החברות היו קרובות להגיע לסיכום על כך שפרטנר תהיה חברת הסלולר היחידה הנוכחת בחנויות איי-דיגיטל בישראל, אך נראה כי כעת פרטנר החליטה לסגת מההסכם. בשבוע שעבר העבירה פרטנר מכתב בנושא שבו היא מודיעה לאיי-דיגיטל על השהיית המשא ומתן.

ההחלטה להשהות את המשא ומתן היא כפי הנראה על רקע מחלוקת לגבי חלוקת הרווחים בין פרטנר ואיי-דיגיטל על כל מכשיר אייפון שיימכר בערוץ זה. שנית, פרטנר גילתה כי יש חפיפה בקניונים בין חנויות איי-דיגיטל לחנויות פרטנר. כזכור, איי-דיגיטל מעוניינת להעתיק את המודל של חנויות אפל בעולם, כשהאייפון נמכר בחנות בצמוד לחוזה עם חברת סלולר מסויימת.

האייפון זכה להתייחסות בדו"ח בזק לרבעון השלישי של 2009 שפורסם ביום חמישי. החברה דיווחה כי פלאפון התחייבה למכור את האייפון ב"כמויות המהוות חלק ניכר מכמות המכשירים הצפויה להימכר על ידי פלאפון בתקופת ההסכם (שלוש שנים)"; עוד העריכה בזק כי עלות מכירת האייפונים ברשת פלאפון "תהווה 5% מסך עלות השירותים והמכירות השנתית של החברה בשנים אלו". סעיף עלות השירותים והמכירות של פלאפון צפוי לעמוד השנה על כ-3.2 מיליארד שקל, מכאן ניתן להסיק שסבסוד האייפון יעלה לחברה לפחות 160 מיליון שקל בשנה. סביר שגם פרטנר וסלקום יצטרכו לשלם סכום דומה על שיווק האייפון.

מחברות הסלולר ומאיי-דיגיטל לא נמסרה תגובה לידיעה.

עדכון אחרון: 10:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully