וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי נתניהו: "אין משבר עם אובמה"

פנחס וולף

9.11.2009 / 9:00

לאחר שבועיים מתוחים, ניאותו בבית הלבן להזמין את נתניהו לפגישה עם הנשיא האמריקאי, פחות מיממה לפני מועד קיומה. מקורבי נתניהו: "לא ברור מהיכן הגיעו השמועות על משבר, הכל מתנהל כשורה"

בכיר בבית הלבן אישר כי נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגשו הערב (שני) על מנת לנסות ולהתניע את תהליך השלום במזרח התיכון. הבכיר לא פירט על אילו נושאים ידברו שני המנהיגים.

בישראל חיכו זמן רב להודעה רשמית על קיום הפגישה, אך זו הגיעה רק הלילה, כיממה לפני מועד קיום הפגישה. לפי מספר דיווחים, פנו גם בכירים בקהילה היהודית בארה"ב ליועציו של הנשיא אובמה וביקשו ממנו לקיים את הפגישה, ובכך הצטרפו ללחץ הישראלי בנושא.

על פי הערכות, הסיבה למתן הודעה רשמית זמן כה קצר לפני עצם קיום הפגישה, נועדה לבטא חוסר נחת מצד הממשל בוושינגטון כלפי מדיניות ישראל, ואף מתיחות מסויימת ביחסי שני המנהיגים.

בסביבתו של ראש הממשלה מכחישים את התיאורים כאילו יש משבר בין ישראל לארצות הברית. לטענת מקורבי נתניהו, ראש הממשלה יקיים סדרת פגישות בארצות הברית כשבבוקר שעון ארצות הברית הוא יתכונן לפגישתו עם אובמה. "לא ברור מהיכן הגיעו השמועות על משבר, הכל מתנהל כשורה ובאווירה טובה"

נתניהו יצא אמש לביקור כשהוא מלווה בשר הביטחון ברק. מלבד הפגישה עם אובמה, צפוי נתניהו לנאום בפני העצרת הכללית של הארגונים היהודיים בוושינגטון. גם אובמה עצמו אמור היה לנאום באירוע, אך ביטל את הגעתו בשל השתתפותו בטקס זיכרון לקורבנות הירי בבסיס הצבא האמריקאי בפורט הוד שבטקסס. במקומו יינאם ראש הסגל שלו, רם עמנואל.

נתניהו צפוי להתייחס בנאומו בפני האירגונים היהודיים לאיום האירני, להודעת הפרישה של אבו מאזן ולאימוץ דו"ח גולדסטון בעצרת האו"ם. ביום שלישי בלילה ימריא ראש הממשלה לצרפת וביום רביעי בבוקר ייפגש עם הנשיא ניקולא סרקוזי. מספר שעות לאחר שיעזוב את פריז, צפוי לנחות בה נשיא סוריה בשאר אסד.

עדכון ראשון: 00:34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully