וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "מוכנים לתיווך טורקי מול ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.11.2009 / 19:55

הנשיא הסורי קרא לטורקיה לשפר את יחסיה עם ישראל בכדי שתוכל לשוב ולשמש כמתווכת בין ארצו לישראל. ראש ממשלת טורקיה אמר מנגד כי הוא מעדיף להיפגש עם מנהיג סודן ולא עם נתניהו

נשיא סוריה בשאר אסד קרא אמש (ראשון) לטורקיה לשפר את יחסיה עם ישראל על מנת שתוכל לשמש שוב כמתווכת בין ישראל לסוריה במשא ומתן להסכם שלום. בראיון לעיתון טורקי לרגל ביקורו באיסטנבול הוסיף אסד כי "אם טורקיה רוצה לעזור לנו בנושא המשא ומתן עם ישראל, היא חייבת לשמור על יחסים טובים איתה. אחרת איך היא תוכל למלא תפקיד בתהליך השלום במזרח התיכון?".

אסד הגיע אתמול לאיסטנבול על מנת להשתתף בפסגה הכלכלית האיסלמית ה-25 שתיפתח היום. ביום חמישי צפוי אסד להגיע לצרפת, שם ייפגש עם הנשיא ניקולא סרקוזי וידון עימו בכוונתה של צרפת לתווך בין סוריה לישראל.

בתוך כך, ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן, האשים את ישראל בביצוע פשעים נגד העם הפלסטיני במהלך מבצע "עופרת יצוקה", זאת כשנשאל מדוע הוא מוכן להיפגש עם מנהיג סודן עומר אל בשיר שהואשם על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג בביצוע פשעים נגד האנושות. "אני לא יכול לדון על כך עם נתניהו", אמר ארדואן, "אולם אני יכול לעשות זאת בקלות עם עומר אל בשיר, לו אני יכול להגיד בפנים – מה שאתה עושה אסור".

ביום שישי אמר שר החוץ הטורקי, אחמת דבוטוגלו כי ארצו מעוניינת לשוב ולהיות המתווכת במשא ומתן בין ישראל לסוריה, תפקיד שמילאה עד לפני שנה. במהלך השנים טורקיה מילאה את תפקיד המתווך בין ישראל לסוריה במשא ומתן המדיני בין המדינות.

שר החוץ דבוטוגלו אמר כי ארצו מוכנה לשוב ולהיות "מתווך הוגן" אם תתבקש על ידי סוריה וישראל. "שני הצדדים יחליטו על כך", אמר דבוטוגלו במסיבת עיתונאים בפריס, "טורקיה מעוניינת שהשיחות יחודשו היכן שהופסקו, או בנקודה אחרת עליה יסכימו הצדדים".

"אנחנו מאמינים כי השיחות יתחדשו במועד שייקבע על ידי הצדדים", אמר דבוטוגלו, כשלצידו שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר. דבוטוגלו היה שותף בעבר בחמישה סבבי שיחות בתקופת ממשלת אולמרט. "השיחות הופסקו בשל מילה אחת או שתיים", אמר דבוטוגלו שלא הסכים לפרט מעבר לכך.

"טורקיה הוכיחה לעולם כי כוונותיה רציניות, כנות ושהיא שואפת להיות בתפקיד המתווך במזרח התיכון. כל המדינות השואפות לשלום הן בעלות ברית אסטרטגית שלנו, כולל כמובן ישראל", אמר. "ברגע שהנתיב לקראת השלום ייפתח מחדש, אני בטוח שהיחסים בין טורקיה לישראל ישובו להיות טובים כבעבר", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully