וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים מסרבים לאשר את הסדר אפריקה ישראל

מיכאל רוכוורגר

8.11.2009 / 19:42

עוד צרה ללבייב: ראשי הבנקים דורשים מאיש העסקים להזרים 800-700 מיליון שקל במזומן וכן לחזק את הביטחונות באמצעות שיעבוד נכסים נוספים

פרט להתמודדות מול בעלי אג"ח ט', צפוי לב לבייב לעבור משוכה נוספת מול הבנקים הממנים את פעילותו הפרטית ואת הפעילות של אפריקה ישראל - עוד לפני שיאושר ההסדר לפריסת חובות הקבוצה. חובותיה של חברת ממורנד הפרטית של לבייב לחמשת הבנקים הישראלים הגדולים נאמדים ב-3.1 מיליארד שקל, כשחלק ניכר מסכום זה בהיקף של כ-2 מיליארד שקל חייבת ממורנד לבנק הפועלים.

ההתחייבויות של לבייב לבנקים הישראלים מגובות במניות המוחזקות על ידי לבייב באפריקה ישראל, בערבויות אישיות וכן בנכסים ספציפיים עבור כל בנק ובנק. בנוסף, חייבת אפריקה חצי מיליארד שקל לבנקים ישראלים.

לפי ההערכות, בעקבות העובדה כי במסגרת ההסדר בשלב הראשון אחזקתו של לבייב באפריקה תרד בכ- 30% מ-75% ל-45%, דורשים הבנקים מלבייב להזרים 800-700 מיליון שקל במזומן וכן לחזק עוד את הביטחונות באמצעות שעבוד על נכסים נוספים. חלק ניכר מן הסכומים המבוקשים על ידי הבנקים צפויים להגיע לבנק הפועלים.

גובה ההזרמה הנדרש מלבייב מגלם את הירידה בשווי הביטחונות של לבייב במניות אפריקה ישראל הנסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-2.5 מיליארד שקל. מדובר בסכום שצפוי להתווסף להזרמה של 750 מיליון שקל שאמור לבייב להזרים לאפריקה במהלך כמה השנים בכדי לשמור על השליטה באפריקה. זאת במסגרת ההסכם שהגיע עם מחזיקי הסדרות הארוכות. לפי ההערכות, אפריקה צפויה להגיש היום בקשה לבית המשפט לאישור ההסדר עם הסדרות הארוכות. בבנקים חוששים כי ברגע שהסוגיה תעבור לזירה המשפטית, כוחם ייחלש.

גורמים המקורבים למגעים שהתנהלו על ידי אפריקה מול מחזיקי סדרות האג"ח הארוכות ציינו כי ככל הנראה הדרישה של הבנקים מלבייב אינה חדשה עבורו, שכן הם סיפרו כי במהלך המשא ומתן איזי כהן מנכ"ל אפריקה ישראל ציין בכל הזדמנות כי "עבור כל שקל שאפריקה תצטרך לשלם למחזיקי האג"ח, לבייב יצטרך לשלם גם לבנקים".

"כמו שאפריקה ניהלה מגעים מול הנציגות וניסתה להוריד כמה שיותר את גובה ההזרמה של לבייב, כך גם לבייב מודע לכך שאם הבנקים לא יאשרו את ההסדר ואפריקה תגיע לפירוק יש להם יותר מה להפסיד, ולכן הוא ינסה להוריד את גובה ההזרמה הנדרש על ידם", ציין מקורב למגעים בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully