וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים לברק: "שנה דרכך או שנקים מפלגה"

8.11.2009 / 17:50

קבוצת מורדי מפלגת העבודה התכנסו בתל אביב. חבר הכנסת בן סימון הגיע אף הוא לישיבה והכריז כי אם יו"ר המפלגה לא ישנה את דרכו, בעוד כחודשיים הוא יצטרף לקבוצת המורדים. ח"כ יולי תמיר: "אנו לא קונים את קריאות האחדות של ברק"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל)

המאבק הפנימי במפלגת העבודה נמשך: "קבוצת הארבעה", חברי הכנסת שמרדו ביו"ר המפלגה אהוד ברק, התכנסו הערב (ראשון) בבית ציוני אמריקה בתל אביב והכריזו על הקמת תנועה חוץ-פרלמנטרית חדשה.

"קבוצת המורדים", בהם חברי הכנסת אופיר פינס, יולי תמיר, עמיר פרץ ואיתן כבל, הביעו רצון לפרוש בעבר ממפלגת העבודה אולם מבחינה טכנית הם אינם יכולים לעשות כך משום שלהקמת סיעה חדשה דרוש שליש מהסיעה הקיימת, כלומר – חמישה ח"כים. הקבוצה הודיעה כי אם יצטרף אליהם חבר כנסת נוסף מהסיעה - הם יפרשו ממפלגת העבודה.

אהוד ברק בעצרת לציון 14 שנים לרצח רבין. אורי לנץ
"השתלט על המפלגה ואינו מאפשר הליך דמוקרטי". ברק/אורי לנץ

חבר הכנסת דניאל בן סימון הגיע אף הוא לכנס המורדים הערב בבית ציוני אמריקה בתל אביב. בן סימון, שעד לא מזמן כיהן כיו"ר סיעת העבודה בכנסת ואיננו נמנה על קבוצת המורדים, אמר בכינוסם הערב כי "אם יתברר בכנס הבא, בעוד חודש-חודשיים שאין על מה לדבר, אפשר להתחיל להזניק את התנועה החדשה. יש לנו חודש-חודשיים ואז נעשה זאת באותה רוח קרב כי לא יכול להיות שהציבור הישראלי יישאר בלי תנועה פוליטית מתונה", דברי בן סימון.

חבר הכנסת איתן כבל אמר בכינוס כי "מפלגת העבודה סיימה את דרכה כאלטרנטיבה על הנהגת המדינה. אני אומר זאת בכאב גדול ואני מקווה שהכינוס הזה יהיה פלטפורמה חדשה. הכינוס הזה הוא המסר הגדול על המאבק לעתידה של מדינת ישראל. באופן שבו אנחנו הולכים אי אפשר להמשיך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"לא קונים את קריאות האיחוד"

חברת הכנסת יולי תמיר תקפה את חבריה לסיעה שממשיכים לשבת בממשלה ואת יו"ר המפלגה. "אנחנו לא קונים את הקריאות שלך לאחדות". תמיר הוסיפה כי "מפלגת העבודה היא לא רק חלק מהממשלה, היא המקימה של ממשלת ימין מביכה למדינת ישראל. ישראל היא מדינה שמעמדה הולך ונשחק בעולם. כשממשיכים להתנחל ולבנות במזרח ירושלים ולעשות הכול כדי שלא יהיה משא ומתן, אף אחד לא רוצה אותנו. כשראש הממשלה מתחנן לפגישה עם נשיא ארה"ב, כאילו כולנו מתחננים, וכשדוחים אותו - דוחים אותנו. מי שמשמש עלה התאנה שלו הם חברינו במפלגה".

חבר הכנסת אופיר פינס אמר בכינוס קבוצת המורדים כי כינוס הקבוצה נועד "להציל את שארית כבודה של מפלגת העבודה כדי שהמורשת המפוארת שלה לא תרד לטימיון". לאחר התבוסה בבחירות האחרונות לא עמד לה כוחה של העבודה לשרת את הציבור מהאופוזיציה ובמקום זה רצו לבנימין נתניהו והצטופפו בצילו של ליברמן"

המורדים זועמים על יו"ר המפלגה אהוד ברק משום שלטענתם סטה מדרכה האידיאולוגית ההיסטורית של מפלגת העבודה. לטענתם ברק גם השתלט על המפלגה ואינו מאפשר קיום הליך דמוקרטי במוסדות המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully