וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב טבריה הורשע בהרעלת דגים בכנרת

אייל דץ

8.11.2009 / 17:40

ערן אסייג, נתפס פעמים רבות בביצוע פעולות דיג ללא רישיון וכשהוא דג באזור אסור ובשימוש ברעל. בסוף השבוע הוא הורשע בפגיעה באיכות מי הכנרת ופגיעה באוכלוסיית הדגים

בית משפט השלום בבית שאן הרשיע בסוף השבוע את ערן אסייג תושב טבריה, בביצוע הרעלה של מים ודגים בכנרת. אסייג נתפס פעמים רבות בביצוע פעולות דיג ללא רישיון ובביצוע פעולות דיג באזור אסור לדיג אולם מעולם לא הורשע בבית משפט. זאת מכיוון שמדובר בהאשמה שקשה מאוד להוכיחה מכיוון שההרעלה מתגלה לרוב רק זמן מה לאחר המעשה. מנגד, מדובר בעבירה חמורה המהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור, פגיעה באיכות מי הכנרת ופגיעה באוכלוסיית הדגים ההולכת ומתמעטת.

במהלך שנת 2006 נתפס ערן אסייג בשישה מקרים שונים של ביצוע פעולות דיג לא חוקיות, בעקבותיהן הוגשו נגדו ששה כתבי אישום בשנה זו. כתבי האישום מייחסים לנאשם חמש עבירות של דיג ללא רישיון דיג וחמש עבירות של דיג מסירה שאינה בעלת רישיון. בנוסף, יוחסו לנאשם בכתבי האישום שלוש עבירות של דיג בשטח האסור לדיג בתקופת הקינון וההטלה, תקופה בה הדיג באזור זה הנו אסור בתכלית, מתוך מטרה להגן על אוכלוסיית הדגים המתפתחת באזור זה.

כתב האישום החמור ביותר מייחס לנאשם את עבירת הרעלת המים והדגים בכנרת, אשר בוצעה בתחילת חודש אפריל 2006, והמהווה הפרה של פקודת הדיג ושל חוק המים. לעבירה זו התווסף אישום בגין שיבוש הליכי חקירה ומשפט.

במסגרת משפטו של אסייג הוכיח משרד החקלאות ופיתוח הכפר כי הנאשם אכן ביצע את ההרעלה, על אף שלא נתפס במהלך ביצוע העבירה. המקרה החל כאשר פקחי אגף הדיג וחקלאות מים של משרד החקלאות קיבלו דיווח על חשד להרעלת דגים בכנרת, בעקבות התנהגות חריגה של מאות דגים באזור מסוים. פקחי המשרד הגיעו למקום באופן מיידי ולקחו דגימות של דגים למעבדה. תוצאות הבדיקה הוכיחו ללא כל צל של ספק כי הדגים והמים הורעלו בחומר שנקרא אנדוסולפן, שהופיעו בריכוז גבוה בהרבה מהרגיל. בעוד שלרוב הריכוז הוא אפסי ונמצא ברמה של בין 1 ל- 7 PPH, בדיקות המעבדה מצאו רמה של למעלה מ- 300 PPH.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully