וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסן נגד שפעת החזירים ומת אחרי שלושה ימים

נעמה טלמור

8.11.2009 / 17:02

קשיש בן 75 מת שלושה ימים לאחר שקיבל חיסון לשפעת חזירים. משרד הבריאות: "זהו צירוף מקרים, האיש סבל ממחלות רקע רבות"

קשיש בן 75 שסבל ממחלות רקע רבות, בהן מחלת לב ומחלת כליות חריפה, וכן טופל בדיאליזה, מת ביום שישי בביתו. מדיווח שהגיע ממשרד הבריאות עולה כי האיש חוסן כנגד שפעת החזירים שלושה ימים לפני שמת. האיש קיבל את החיסון על פי הנחיות משרד הבריאות לגבי מטופלי דיאליזה.

מבדיקה ראשונית של המשרד עולה כי מדובר בצירוף מקרים. "יש לזכור כי החולים המתחסנים בשלב זה סובלים ממחלות רקע קשות. והסבירות כי תופיע החמרה בעקבות מחלתם אינה קשורה לקבלת חיסון כזה או אחר", אמרו במשרד. "אנו חוזרים ומדגישים כי החיסון מומלץ על ידי ארגון הבריאות העולמי ועומד בכל הקריטריונים של בטיחות ויעילות".

קבוצות הסיכון המתחסנות בתקופה זו הינם חולים במחלות לב, במחלות ריאה, חולים הסובלים מדיכוי של מערכת החיסון, ומטופלים בדיאליזה. החיסון ניתן במנה אחת, למעט לילדים בגיל 3-10 שנים אשר יחוסנו בשתי מנות ברווח זמן של לפחות 3 שבועות ביניהן. לעת עתה יינתנו חיסונים בשני תרכיבים: PANDEMRIX של חברת GSK ו- FOCETRIA של חברת NOVARTIS.

מספר המתים משפעת החזירים עומד כרגע על 39. מרבית החולים שהוגדרו על ידי משרד הבריאות כחולים שמתו כתוצאה מהמחלה סבלו בנוסף לשפעת החזירים גם ממחלות רקע אחרות. ממשרד הבריאות נמסר במקרים אלו כי כיוון שלא ניתן לשלול את שפעת החזירים כסיבת המוות הם ייחשבו המתים כקורבנות השפעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully