וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בערב הסעודית התקשורת סמולנית?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.11.2009 / 18:20

תומכי שייח' סעודי, שהעביר ביקורת על לימודים מערביים באוניברסיטאות במדינה ופוטר, פרצו לאתר אינטרנט של העיתון שהביא לפיטוריו. "קול הצביעות הוא הקול היחיד שנשמע בתקשורת"

אתר האינטרנט של העיתון הסעודי החשוב "אל-ווטן" נפרץ אתמול (שבת) ובמקומו הוצגה תמונתו של איש הדת הבכיר השייח' סעד שת'רי, שפוטר מתפקידו על ידי מלך ערב הסעודית לפני מספר שבועות. האצבע המאשימה הופנתה באופן מיידי אל תומכיו של שת'רי, הזועמים על העיתון הסעודי שפרסם לראשונה ידיעה אשר הובילה בסופו של דבר לפיטוריו.

סיפור המעשה החל לפני מספר שבועות. עיתון "אל-ווטן" היה הראשון שפרסם דברים שאמר השייח' שת'רי בהם תקף במילים חריפות את האוניברסיטה היחידה בממלכה המאפשרת לגברים ונשים ללמוד יחד וקרא למלך למנוע זאת. בין השאר אמר שת'רי כי על בכירי הדת בממלכה לבחון את תכניות הלימודים באוניברסיטה "במטרה למנוע מאידיאולוגיות זרות כגון 'תורת האבולוציה' לחדור אליהן" וכן להקים ועדה שתוודא שתכניות הלימודים אינן מפרות את חוקי ההלכה המוסלמית.

בתגובה לפרסום דבריו בעיתון הפופולרי, שהתפרשו כביקורת על המשטר הסעודי ועל המלך באופן אישי, החליט המלך עבדאללה להדיח את ש'תרי מתפקידו. תומכיו הזועמים של שת'רי החליטו אתמול לנקום בעיתון שגרם להתפוצצות הפרשה ולפיטוריו וחדרו לאתר העיתון. לצד תמונתו שעיטרה את עמוד הכניסה נכתב גם: "שייח' שת'רי, אנחנו עומדים לצדך ומביעים בך אמון, אולם לצערנו קול הצביעות הוא הקול היחיד שנשמע בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully