וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה הסתער! - על ג'ל לחיטוי הידיים

יהושע בריינר

8.11.2009 / 16:09

בחיל הרפואה נערכים לקראת החורף והחלו לאחרונה לחלק ג'ל לחיטוי ידיים בקרב היחידות השונות כצעד מונע להידבקות בשפעת החזירים. "אין חשש לפגיעה בכשירות של יחידות"

אחרי המרכולים והחנויות, ג'ל לחיטוי ידיים כובש בתקופה האחרונה גם את מוצבי צה"ל. חיל הרפואה חילק בשבועות האחרונים עשרות אלפי תכשירים של ג'ל לחיטוי הידיים מסוג 'אלקו-ג'ל' בבסיסים ובמוצבים במטרה לשמור על היגיינה של החיילים מחשש להתפשטות של שפעת החזירים. בדומה לנעשה במשרד הבריאות, גם בחיל הרפואה מתכוננים לעונת החורף, ומחשש להתפשטות שפעת החזירים בקרב היחידות הוחלט לחלק אלפי תכשירי ג'ל לחיילים. הג'ל יחולק בעיקר ליחידות קרביות בשטח, שם אין לחיילים נגישות קרובה למים ולסבון לניקוי הידיים.

"מדובר בעיקר באקט תודעתי", אומר קצין בכיר בחיל הרפואה לוואלה! חדשות, "והג'ל מיועד לחיילים שאין להם סניטציה בסיסית. יחד עם זאת, מי שחושב שמדובר בפיתרון בודד טועה. אנחנו מפתחים את החינוך ומודעות החיילים להיגיינה אישית שהיא המפתח להגבלת התפשטות המחלה. הג'ל הוא חלק מהפתרונות, ובהם שטיפת הידיים ושמירה על ניקיון". על אף החשש, השימוש בג'ל מוגדר כהמלצה בלבד ולא כפקודה.

כוחות צה"ל במהלך מבצעה "עופרת יצוקה". דובר צה"ל
חיילים קרביים יחוסנו לאחר הצוותים הרפואיים/דובר צה"ל

בצה"ל ביצעו בשבועות האחרונים מיפוי של חיילים מאוכלוסיות הסיכון, ואלו צפויים להיות הראשונים לקבל את החיסון נגד שפעת החזירים בשבועות הקרובים, יחד עם סגל הרפואה. מתכוונים בחיל הרפואה לחסן בגל השני את חיילי היחידות המובחרות, שם קיים החשש כי חייל הנושא את הנגיף עלול להוביל להדבקת חבריו, מה שעלול להביא לפגיעה מבצעית ביחידה. עד היום אותרו בצה"ל 120 חיילים שזוהו בוודאות כנושאי נגיף שפעת החזירים, אולם בחיל הרפואה מאמינים כי המספר יעלה בתקופת החורף.

"אין לנו חשש לפגיעה בכשירות של יחידות", אומר הקצין הבכיר, "כשאנו מודעים לכך שיש חולה ביחידה מסוימת אנו דואגים לבצע בדיקות מתאימות על מנת למנוע את התפשטות המחלה". בינתיים הספיקו בצה"ל לחסן את חיילי היחידות הקרביות בחיסון נגד שפעת רגילה. יחד עם זאת, גם לאחר שהובהר כי מבחינה משפטית לא ניתן להכריח את החייל להתחסן, מרבית החיילים הקרביים חוסנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully