וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקווקזים לא אשמים

ארנולד שמאילוב

8.11.2009 / 15:51

מיד עם היוודע דבר הרצח הנורא של משפחת אושרנקו, נפוצו שמועות לפיהם "המאפייה הקווקזית" אחראית למעשה. ארנולד שמאילוב סבור כי רבים בתקשורת אימצו את השמועות במהירות בלי לבדוק דבר

הלם נורא הכה בנו כרעם ביום בהיר בהישמע על רצח משפחת אושרנקו בראשון לציון, ואנו כואבים את כאבה. אולם, כגודל ההלם והכאב, כך גם גודל הכעס על השמועות וההשערות המגוחכות, שנפוצו בעוד טרם יבש הדם על סכין הרוצח, ובעוד הנרצחים לא הובאו למנוחת עולמים.

"המאפיה הקווקזית", "לאכזריות כזאת מסוגלים רק הקווקזים" – אלה הן האמירות עליהן חזרו עיתונאים וכתבים פליליים כמעט בכל מהדורת חדשות שהוקדשה לסיקור הרצח הנורא בארשת פנים של יודעי דבר, אך מנועים מלפרט בשלב זה מפאת איסור הפרסום שהוטל על הפרשה. משרדי עמותת קש"ב הפכו להיות חמ"ל לעיתונאים, שביקשו לדעת מי זאת המאפיה הקווקזית ואיך אפשר לראיין אותם. קהילה שלמה הועמדה לדין על לא עוול בכפה, ורק בגלל שמספר עיתונאים חיפשו סקופ או ספין.

קהילת יהודי קווקז בארץ מונה כ-120 אלף איש, כ-30 אלף בתי אב. זוהי קהילה בעלת מורשת יהודית ותרבות עשירה עתיקות יומין. זוהי קהילה שתרמה רבות לבניין הארץ ולהקמת מדינת ישראל. זוהי קהילה ששכלה את בניה ובנותיה במלחמות ישראל מראשית הקמתה עד עצם היום הזה. אבל אם חשבתם, שהעובדות האלו יפריעו לעיתונאים לשחרר לאוויר העולם השערות מרושעות מעין אלו – טעיתם! אם חשבתם, שעיתונאי אחראי ימתין למסקנות החקירה המתנהלת ולא ימהר להכפיש ולהכתים קהילה שלמה – טעיתם!

"לא ראיתם את טובת הציבור"

אנשים רבים בארץ, ובכללם גם עיתונאים רבים, הזדעזעו מפרסום הכתבה בעיתון השוודי, בה הואשמו חיילי צה"ל בסחר חלקי גופות הפלסטינים. קמה זעקה גדולה בארץ, ורבים התדיינו על גבולות החופש העיתונאי והאחריות העיתונאית טרם פרסום דבר מה.

תרשו לי לבשר לכם, עיתונאים צבועים, דינכם כדין העיתונאי השוודי. לא ראיתם לנגד עיניכם את טובת הציבור למענו אתם עובדים, אלא את טובת הרייטינג, והיה נדמה כאילו ניהלתם תחרות ביניכם על ההשערה של מי מכם תהיה מגוחכת יותר.

למחרת הרצח המחריד של משפחת אושרנקו, בוצע עוד רצח שנעלם מעיני כל. זהו רצח ללא גופות, אך עם הרבה קורבנות. קהילה שלמה הייתה צריכה להצטדק בפני עמיתים לעבודה, חברים לספסל הלימודים וסתם מכרים ושכנים, שאין זו אשמתם ואין הם קשורים בשום דרך לרצח המזוויע.

נכון עשו כתבים כמשה נוסבאום (ערוץ 2) וגיא זוהר (ערוץ 10) כשהתנצלו על הטלת אשמה בקהילה קווקזית, אך כל זה מעט מדי ומאוחר מדי. הדימוי של הקהילה, הלא נעים בלשון המעטה, נפגע עוד יותר והפעם אנושות. אנו בעמותת קש"ב ( קידום, שילוב וביסוס צעירים יוצאי קווקז) שוקדים יומם וליל לאורך שלוש שנים על שיפור הדימוי של הקהילה הקווקזית ושילובם בתוך החברה הישראלית. בדיוק כשחשבנו שאנו פורצים משוכה חשובה, באים עיתונאים בלתי אחראיים עם אמירות אוויליות ומוחקים הכול במחי יד.

כולי תקווה, לטובת החברה הישראלית כולה, כי בפעם הבאה ניתן לאנשי מקצוע, קרי המשטרה ובתי המשפט, לבצע את עבודתם לפני שנפגע בקהילה שלמה ונאשים אותם בפשעים חמורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully