וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: מרכז טכנולוגי לאנרגיה מתחדשת בדרום

אייל דץ

8.11.2009 / 15:17

משרד התמ"ת הודיע היום על יציאה למכרז להקמת המרכז בנגב או בערבה, בשיתוף עם משרד האוצר והמשרד לפיתוח הנגב והגליל. במכרז לא יוכלו להשתתף חברות שהורשעו בדיני עבודה

מרכז טכנולוגי לאנרגיה מתחדשת יוקם בשנים הקרובות בנגב או בערבה. מנכ"ל משרד התעשייה והמסחר שרון קדמי, חתם היום (ראשון) על הוראת מנכ"ל המזמינה להגיש הצעות להקמת והפעלת מרכז טכנולוגי מגופים שיוכלו להשקיע ולתמוך בפרויקטים ובמיזמים עד לשלב המסחור הטכנולוגי. התוכנית תופעל באמצעות לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת. בתוכנית הממשלתית, בה שותפים גם משרדי התשתיות, האוצר ופיתוח הנגב והגליל, יושקעו 57 מליון שקלים, לצד השקעות מקבילות של גורמים פרטיים.

כחלק מדרישות המכרז, תיאסר לראשונה במכרז של לשכת המדען הראשי השתתפות של חברות שהפרו בצורה בוטה את דיני העבודה. כלומר, חברות שהורשעו בשלוש השנים שקדמו למועד הגשת הבקשה בשל הפרת דיני העבודה. כמו כן תיאסר השתתפות על חברות שנקנסו בשנה האחרונה על ידי מפקח עבודה ביותר משני קנסות בשל הפרת דיני העבודה.

שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר אמר כי "כחלק מהתוכנית האסטרטגית לפיתוח הנגב, הממשלה נוקטת צעדים רבים לשיפור פוטנציאל הצמיחה באזור הפריפריה. משרד התמ"ת רואה חשיבות רבה ביצירת כלים חדשים להגדלת היקפו ושיפור איכותו של המחקר והפיתוח כאמצעי לפיתוח כלכלי בנגב ולשיפור איכות התעסוקה ורמות השכר".

השר בירך על השקת התוכנית להקמת מרכז לאנרגיה מתחדשת, "המהווה דוגמה מצוינת, אחת מיני רבים, לתכנון פרויקטים ברי קיימא ותוכניות פעולה לפיתוחו הכלכלי של הנגב" והוסיף: "משרדי ימשיך לשקוד ולפתח פרויקטים נוספים מעין אלו".

המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, ציין כי "הקמת המרכז הטכנולוגי מהווה נדבך חשוב בפעילות לשכת המדען הראשי למיצובה של ישראל כמובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיות לצרכים העולמיים בתחומי האנרגיות המתחדשות והמים".

מנהל המטה לפיתוח הנגב והגליל, אבי פלדמן אמר כי "בכוחו של מרכז טכנולוגי זה לא רק להפוך למוביל בישראל בתחום האנרגיה המתחדשת אלא גם למצב את ישראל בראש המדינות המשקיעות בפיתוח טכנולוגיות של אנרגיה מתחדשת. לנגב יתרון טבעי מובהק שיש לנצלו לשם פיתוחו הכלכלי של האזור ומשיכת חברות וחוקרים לפעול ולהתיישב כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully