וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל אישרה: מיין קמפף של היטלר - גרסת האייפון

אור הירשאוגה

8.11.2009 / 11:35

תמורת 2 דולרים בלבד מציעה החברה להוריד את ספרו של אדולף היטלר אשר מוגבל לגילאי 9 ומעלה, על פי החברה. בעבר נהגה אפל להגביל העלאת יישומים שניתן לפרש אותם באופן גזעני

אפל, מציע למשתמשים מהדורה דיגיטלית של ספרו הביוגרפי של אדולף היטלר, "מיין קמפף", בתרגום לספרדית. היישום עוטר באייקון של צלב הקרס ונשא את שם הספר בספרדית - Mi Lucha. נוכחותו של היישום - הנמכר תמורת 1.99 דולרים - בחנות היישומים של החברה, מפתיעה במיוחד לאור המגבלות הקשות והצנזורה הקפדנית בה נוהגת אפל ביחס ליישומים המועלים לחנות היישומים שלה. כך, למשל, נדחה לפני כחודש יישום שהציג דמויות היסטוריות וציבוריות, ביניהן הבמאי רומן פולנסקי, באופן לעגני. יישום אחר נדחה עקב השימוש בשם המוצר iPhone.

הבלוג הטכנולוגי טק-קראנץ', שהתייחס לנוכחותו המפתיעה של היישום בחנות, ציין כי אפל מנהיגה איפה ואיפה בכל הנוגע לתכנים בעלי אופן גזעני מרומז או בוטה. לצד דרישות להבהרה מחברת כרטיסי הברכה Someecards, שהתייחסה לצבע עורו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, אישרה החברה יישום בשם Asian Boobs המציג נשים אסייתיות בתנוחות פרובוקטיביות, כך לפי טק-קראנץ'. היישום המציג את ספרו של היטלר אף מקבל מהחברה את דירוג הגיל הנמוך 9+, שמשמעותו כי היישום מתאים לגילאי 9 ומעלה.

"מיין קמפף" ("מאבקי") מציג יסודות אוטוביוגרפיים מחייו של היטלר, לצד חשיפה ראשונית של משנתו הפוליטית. היטלר הכתיב את הספר בעת שהיה אסור בעקבות ניסיון המהפכה הכושל אותו הנהיג ב-1923. חלקו הראשון של הספר פורסם לראשונה ב-1925. "הסכנה היהודית" מהווה את אחד מנושאיו העיקריים. בעקבות הפרסומים, נראה כי אפל הסירה במהלך סוף השבוע את היישום מהחנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully