וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החקלאים דורשים עובדים ומנצלים אותם"

רמי שני

8.11.2009 / 14:00

עמותת קו לעובד מתחה ביקורת חריפה על מחאת החקלאים, הדורשים מהממשלה לאשר הבאת עובדים נוספים. "העובדים התאילנדים בחקלאות סובלים מהפרת זכויות גורפת בשכרם"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עמותת "קו לעובד" קוראת להתנות היתרי העסקה ורישיונות ייצוא לחקלאים בתשלום לעובדים על פי החוק. לדברי העמותה, "העובדים התאילנדים בחקלאות עליהם נלחמים כל כך החקלאים, סובלים מהפרת זכויות גורפת בשכרם ובתנאי עבודתם. רובם אינם מקבלים שכר מינימום ותמורה מלאה לשעות עבודה רבות. החובות שלקחו לתשלום דמי התיווך עליו הם מתחייבים טרם בואם בסכומים של אלפי דולרים, מקשים עליהם לדרוש את זכויותיהם והם נאלצים להמשיך לעבוד תוך הפרה מתמשכת של זכויותיהם".

בתוך כך, החקלאים החליטו להסלים את המאבק בממשלה בעקבות סגירת השמיים לכניסתם של עובדים זרים לחקלאות. הבוקר הם הפגינו במספר צמתים מרכזיים ברחבי הארץ, מצומת מחניים ועד לאזור הערבה. מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, מסר שממשלת ישראל אינה מותירה לחקלאים שום ברירה אלא להחריף את צעדי המחאה כדי להביא ליישום ההסכם שהממשלה חתמה איתם לפני חודשים מעטים. גורם בהתאחדות החקלאים אמר לוואלה! חדשות כי עד לשעה זו לא היו עימותים חריגים. עם זאת, בשל ההפגנות נרשמו שיבושי תנועה בצפון הארץ.

לדברי וילן, "למרבה הצער, הפעולות הנקודתיות שבוצעו עד כה לא נשאו פרי ולכן המאבק יהפוך לארצי ורחב היקף. איננו מבקשים תוספת עובדים, כפי שיש המנסים להציג זאת, אלא שיתירו את בואם של 5,000 עובדים מתאילנד במקום עובדים שסיימו את עבודתם אצלנו וחזרו לארצם במהלך השנה וזאת במסגרת ההסכם שלפיו החקלאים התחייבו להקטנת מספר העובדים הזרים בחקלאות ב-9,000 תוך 6 שנים והממשלה התחייבה לפתוח מיידית את השמיים".

וילן הוסיף, כי "פקידי משרד הפנים מעלים חדשות לבקרים קשיים ודרישות נוספות כדי להתיר בואם של העובדים. דבריו של שר הפנים, אלי ישי, על 'המחלות והסמים' שהעובדים כביכול מביאים איתם, מוציאים את המרצע מן השק ומוכיחים שיש כאן מדיניות מסודרת והפקידים משרתים נאמנה את רצון אדונם. מיותר לציין שבחקלאות העסקת העובדים נעשית בצורה מסודרת ואף אחת מהרעות שציין השר לא רלוונטית למגזר זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי החלטת התאחדות חקלאי ישראל, הבוקר הגיעו אלפי חקלאים ומשפחותיהם ל-13 צמתים והם מניפים את דגלי ישראל על טרקטורים וכלים חקלאיים. הצמתים שנחסמים הם: הערבה, הנגב, סעד, יד מרדכי, אחווה, שדה התעופה לוד, דרור, הרואה, פורדיס, מגידו, בית שאן, צמח ומחניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנו מצטערים על כך שמאבקנו עומד לפגוע באזרחי המדינה", אומר וילן, "אבל אין לנו כל ברירה. לא נסכים שמדיניות פרטית של שר המנוגדת להחלטות הממשלה תפגע במקור פרנסתן של אלפי משפחות. המאבק שלנו צריך להיות חשוב לכל אזרח שומר חוק וסדר במדינת ישראל, כי אם החלטות הממשלה לא שוות את הנייר עליו הן חתומות, המשמעות היא התפרקות שלטונית".

עדכון ראשון: 09:11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully