וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נאמן ממשיך בדרכו ההרסנית של פרידמן"

7.11.2009 / 14:59

המחלוקת סביב כוונת שר המשפטים יעקב נאמן לפצל את תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה נמשכת. "נאמן פועל בשליחות זה שרצה במינויו"

בהמשך לדברי מזוז אמש על פיהם יגרום פיצול תפקיד היועץ נזק ודאי, אמר היום (שבת) ראש לשכת עורכי הדין לשעבר שלמה כהן בפני הפורום למשפט במכללת נתניה כי "שר המשפטים יעקב נאמן פועל בשליחותו של מי שרצה במינויו וממשיך בדרכו ההרסנית של דניאל פרידמן. אם ימשיך בכך יהיה צורך לקצר כהונתו ולהביא לפיטוריו". לדברי כהן, "אמון הציבור בבית המשפט העליון פחת בגלל הפוגרום של פרידמן".

גם שופט העליון בדימוס אליהו מצא תקף את נאמן והכוונה לפצל את תפקיד היועץ. מצא אמר כי " פרידמן גרם לדה דמורליזציה בעבודת בית המשפט". מנגד, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) טען כי "האמון בבית המשפט העליון פחת בגלל שיטת חבר מביא חבר של 'כנופיית רחביה'". רותם, החבר בוועדה למינוי שופטים, הציע להפחית את מספר עורכי הדין בוועדה ולמנות שופטים לתקופה של שלוש שנות ניסיון.

אמש מתח היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ביקורת חריפה על תוכניתו של שר המשפטים יעקב נאמן לפצל את סמכויות היועץ הבא. בהרצאה בפני פורום חברה ומשפט בנווה אילן אמר מזוז: "למהלך זה יש נזקים ודאיים רבים ותועלות מאוד מסופקות". מזוז אמר כי "אין לי ספק שהתוצאה הישירה של הפיצול תהיה החלשת היועץ המשפטי ופוליטיזציה של התפקיד". לדבריו, "היו בעבר ניסיונות ידועים למנות מקורבים לתפקיד היועץ. ברגע שסמכויות התביעה יילקחו מהיועץ לא רק שתהיה עמדה ברורה למנות 'אדם משלנו'. תהיה גם דרישה שהיועץ ימונה על ידי הממשלה בטענה שהתפקיד הבלעדי של היועץ הוא לייעץ לממשלה. ואנחנו זוכרים מהלך בכיוון כזה גם בתקופה שהיועץ עדיין היה ראש התביעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully