וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה הצטרף לממשלת האחדות בלבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.11.2009 / 11:58

במשך חמישה חודשים ניסה ראש ממשלת לבנון הנבחר סעד אל חרירי, לצרף את האופוזיציה לממשלת אחדות. פגישה של מנהיגי האופוזיציה הנתמכת על ידי סוריה הולידה את ההסכמה ליוזמה

האופוזיציה בלבנון הכוללת את ארגון חיזבאללה הסכימה הלילה (שבת) להצטרף לממשלת האחדות של ראש הממשלה הנבחר של לבנון סעד אל חרירי.

פריצת הדרך נרשמה לאחר פגישה שנערכה הלילה בין בכירי האופוזיציה בלבנון - מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, יו"ר הפרלמנט נביה ברי, מנהיג הזרם הלאומי הגנרל מישל עאון, ובן בריתו סלימאן פרנג'יה. בהודעה שפורסמה לאחר הפגישה נמסר כי "המשתתפים הסכימו להקים ממשלת אחדות לאומית על בסיס המצע שסוכם עליו במשא ומתן, בתקווה שצעד זה ייטיב עם העם הלבנוני".

חבר מחנה הרוב בלבנון, אנטואן זהרה, אמר בראיון לערוץ לבנוני כי ההסכם התאפשר גם הודות לכך שאירן הסירה את התנגדותה לצרוף חיזבאללה לממשלה. לדבריו, בכירים סורים וקטארים נסעו לטהרן ודרשו מהמשטר להתגמש בנושא.

האופוזיציה בלבנון צפויה להודיע לראש הממשלה המיועד, סעד חרירי, על החלטתה הרשמית להצטרף לממשלה עוד היום ותוך יומיים צפוי חרירי להכריז על הרכב השרים שלה. על פי ההסכם, האופוזיציה בראשות חיזבאללה צפויה לאייש עשרה תיקים בממשלה החדשה שתוקם, הקואליציה בראשות חרירי תאייש 15 תיקים ונשיא לבנון מישל סלימאן ימנה חמישה שרים.

העיתון הלבנוני "א-נהאר" דיווח הבוקר כי האופוזיציה צפויה לקבל שורה של תיקים, ביניהם תיק החוץ, התקשורת, האנרגיה, התעשייה, התיירות, הבריאות והספורט. על פי הדיווח, נציגי חיזבאללה צפויים לקבל לידיהם את השליטה בתיקי החקלאות והפיתוח.

סעד אל חרירי, מנהיג גוש "אל מוסתקבל", זוכה לתמיכת ארה"ב וסעודיה. הוא מונה לראשות הממשלה לאחר ניצחון הקואליציה האנטי-סורית בבחירות שנערכו במדינה המשוסעת בחודש יוני האחרון.

במהלך חמשת החודשים האחרונים ניסה אל חרירי לצרף את האופוזיציה לממשלת אחדות לאומית. התחממות ביחסים בשבועות האחרונים בין שני הגושים המרכזיים בלבנון – זה הנתמך על ידי סוריה וזה הנתמך על ידי סעודיה, סייעה להורדת המתח בבירות והובילה בסופו של דבר לפריצת הדרך.

עדכון ראשון: 00:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully