וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי אבו מאזן לא ידברו על שתי מדינות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.11.2009 / 18:00

בראיון פסימי, סיפר ח"כ אחמד טיבי לוואלה! חדשות מהי המשמעות של הודעתו של יו"ר הרשות: "התהליך המדיני יחזור למצב שבו היה לפני שני עשורים". שטייניץ: "איננו שמחים, אך לא ניכנע ללחצים"

התגובות הסוערות בעקבות הודעתו אמש של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי לא יתמודד על התפקיד בשנית בבחירות הבאות נמשכות. מקורבו של אבו מאזן, ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר היום (שישי) לוואלה! חדשות כי אבו מאזן דיבר מדם ליבו כשהודיע שאין בכוונתו להתמודד בבחירות. "אבו מאזן כן ואמיתי בהודעה שלו. כמי שמלווה אותו מקרוב, לרבות בתקופה האחרונה שהייתה תקופה קשה מבחינתו, אני יכול להעיד שהשינוי בעמדה האמריקאית בנושא ההתנחלויות הפתיעה והדהימה אותו לרעה. זה התחיל משינוי הביטוי 'הקפאת הבנייה בהתנחלויות' ל-'ריסון הבנייה בהתנחלויות', המשיך במפגש המשולש בניו יורק שהיה טקסי בלבד והגיע עד להצהרותיה והתנהלותה התמוהה של קלינטון".

ח"כ טיבי הסביר שגם הקיפאון המדיני שמובילה ממשלת ישראל והקשיים להתפייס עם ארגון חמאס, היו גורמים חשובים בהחלטתו. "אין שום אופק מדיני רציני לממשלה, שהיא ממשלה ימנית קיצונית המובלת על ידי נתניהו-ליברמן-ברק", הסביר. "קצה נפשו של אבו מאזן במבוי הסתום ובהתנהלותה של ארצות הברית". לדברי ח"כ טיבי, אבו מאזן "נדהם" מההסבר האמריקאי מדוע הם שינו את עמדתם כלפי ההתנחלויות: "הם אמרו שלא יוכלו ללחוץ על נתניהו כי זה יוביל לקריסת הקואליציה שלו. האם תפקידו של אבו מאזן הוא לשמר את הקואליציה של ביבי?!".

"אבו מאזן שואל את עצמו מדוע הממשל האמריקאי תמיד מגלה הבנה לצרכים הקואליציוניים הישראלים אך לא למצוקות הפלסטיניות", הוסיף ח"כ טיבי. לדבריו, אם אבו מאזן יפרוש מתפקידו, "התהליך המדיני יחזור למצב שבו היה לפני שני עשורים, משום שזהו המנהיג הפלסטיני האחרון שמנהל משא ומתן עם ישראל על שתי מדינות. החזון הזה בעצמו נתקע באחרונה בפני קשיים רבים והוא הולך ונקבר תחת דחפורי ההתנחלויות. הכדור עכשיו במגרש האמריקאי והישראלי, וגם במגרש של העולם הערבי".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. AP
"קצה נפשו של אבו מאזן במבוי הסתום ובהתנהלותה של ארצות הברית"/AP

גם שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס היום להודעת יו"ר הרשות ואמר כי "שמענו שיו"ר הרשות הודיע שלא ירוץ לבחירות. איננו שמחים על כך, אך אנו לא מתכוונים להחזיר את תל אביב כדי לשנות את עמדתו. איננו חוששים, איננו נלחצים ולא נרוץ למחוות ולויתורים חד צדדיים כדי להשפיע על מישהו לשנות את דעתו. אנחנו חותרים לשלום, אך איננו מוכנים להיכנע ללחצים".

ח"כ אבי דיכטר (קדימה), ראש השב"כ לשעבר, התייחס אף הוא להודעה. לדבריו, "תרומתו של אבו מאזן עד כה לתהליך השלום שנויה במחלוקת, נוכח העובדה שתחת שלטונו הפכה עזה להיות ישות של טרור בעלת יכולות צבאיות, המבצעת פיגועים קשים כנגד אזרחים במדינת ישראל ומקבלת השראה ואמצעי חבלה מאירן. לרשות הפלסטינית יש צורך להגיע לשלום לא פחות מאשר לישראל, אסור לישראל לקבל מדיניות של כפל לשון מהרשות הפלסטינית בכל הקשור לתהליך השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully