וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונים בגדה קראו לאבו מאזן: "חזור בך"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.11.2009 / 15:48

המונים הפגינו בגדה המערבית בקריאה לאבו מאזן לחזור בו מהחלטתו שלא להתמודד בבחירות הבאות לרשות. "הוא זה שיכול להביא להגשמת החלום"

הודעתו של יושב ראש הרשות הפלסטינית שלא להתמודד בבחירות בינואר 2010 הוציאה מאות פלסטינים לרחובות שקראו לו לחזור בו מהחלטתו. מאות הפלסטינים השתתפו בצהריים (שישי) בהפגנות רבות ברחבי הגדה המערבית, כשהבולטת ביניהן נערכה ברמאללה. המפגינים נשאו את דגלי פלסטין ואת תמונותיו של אבו מאזן, קראו קריאות בעדו והביעו בו אמון כמנהיגם. בנוסף הבהירו כי הוא המנהיג הלגיטימי של העם הפלסטיני.

הפגנות תמיכה באבו מאזן בגדה המערבית. AP
"אבו מאזן הוא האדם שמסוגל להוביל את הרשות הפלסטינית בשל ניסיונו וחוכמתו"/AP

המפגינים קראו לאבו מאזן להתמודד גם בבחירות הבאות, שאמורות להיערך בינואר 2010, משום שיש לו, לטענתם, השפעה רבה על מדיניות הפנים והחוץ של הרשות הפלסטינית. "אבו מאזן הוא האדם שמסוגל להוביל את הרשות הפלסטינית בשל ניסיונו וחוכמתו", אמרו. "הוא זה שיכול להביא להגשמת החלום על ידי הקמת המדינה הפלסטינית שבירתה ירושלים".

הפגנות דומות נערכו בערים אחרות בגדה, כגון ביריחו, שם הקיפו המפגינים את רחובות העיר במכוניותיהם ולבסוף התכנסו במרכז המסחרי של העיר. הם הניפו את דגלי פלסטין ואת תמונתו של ה"ראיס" וקראו לו להתמודד בבחירות הבאות כמנהיגם הלגיטימי היחיד. ברצועת עזה לא נערכו אמנם הפגנות תמיכה באבו מאזן מחשש שחמאס לא יאפשר את קיומן, אולם המשפחות הגדולות המזוהות עם פתח, כגון אל-פרא, אל-ארא ועבדאלה, הביעו באבו מאזן אמון
וקראו לו לחזור בו מהחלטתו לא להתמודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully