וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקרוב נצמצם את צעדי החירום"

סוכנויות הידיעות

5.11.2009 / 17:37

נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB) ז'אן-קלוד טרישה, אמר היום כי הבנק מתכוון לצמצם את צעדי החירום בהם נקט על רקע המיתון העמוק ביותר מאז מלחמה"ע השנייה

נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן-קלוד טרישה, אמר היום כי הבנק המרכזי מתכוון להתחיל לצמצם את צעדים החירום להגברת הנזילות בשווקים בהם נקט על רקע המיתון העמוק ביותר שידעה היבשת מאז מלחמת העולם השנייה.

"לא כל הצעדים להגברת הנזילות שבהם נקטנו יהיו דרושים באותה המידה כמו בעבר כאשר הכלכלה תתאושש", אמר טרישה במסיבת עיתונאים היום בפרנקפורט.

"הבנק המרכזי יוודא כי הצעדים יוצאי הדופן להגברת הנזילות יצומצמו בהדרגה ובעיתוי המתאים, וכי הנזילות שסופקה אמנם נוצלה כדי לבלום באופן יעיל כל איום על יציבות המחירים בטווח הבינוני או הארוך", הוסיף.

"המידע האחרון שבידינו ממשיך להצביע על שיפור בפעילות הכלכלית במחצית השנייה של השנה", אמר טרישה. "הצמיחה בתוצר של גוש היורו צפויה להתאושש בהדרגה בשנת 2010", הוסיף טרישה.

הבנק המרכזי של אירופה הותיר היום כצפוי את הריבית בגוש היורו בשפל של 1% - בו נמצאת הריבית מאז חודש מאי. במסיבת העיתונאים לאחר החלטת הריבית אמר טרישה כי רמת הריבית הנוכחית ממשיכה להיות "מתאימה" כדבריו, וכי תחזיות האינפלציה ממשיכות להיות בהתאם ליעד הבנק המרכזי ברמה של מעט פחות מ-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully