וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מאסרי עולם למחבל שפוצץ טנק בנצרים

רמי שני

5.11.2009 / 17:46

אקרע נאהד הפעיל ב-2002 מטען לעבר טנק של צה"ל וכתוצאה מהפיצוץ נהרגו 3 חיילי צה"ל. פרקליטתו: "הוא פגע בחיילי צה"ל בעת שהיו בתוך הרצועה כחלק מפעולות התנגדות לצבא מזוין"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גזר היום (חמישי) עונש של שלושה מאסרי עולם, על מחבל שהיה שותף לגרימת מותם של שלושה חיילי צה"ל בחודש פברואר 2002.

המחבל, אקרע נאהד, בן 41, הטמין ביחד עם שותפיו מטענים באזור נצרים ובאמצע אותו חודש הפעיל אותם לעבר שיירה ישראלית וטנק של צה"ל שעבר במקום. הטנק התפוצץ ושלושה מאנשי צוותו, משה זגורי, רון לביא ומשה פלד נהרגו. איש צוות נוסף שהיה בטנק, נפצע.

המחבלים הכירו את התרגולת של כוחות צה"ל באזור זה. הם ידעו שאם יפעילו את המטען כלפי שיירה ישראלית, יזרים צה"ל כוחות לאזור, בהם כוחות משוריינים. כך אכן היה והמחבלים יכלו להפעיל את המטען הגדול ולגרום לפיצוץ הטנק בהפעלה מרחוק. על פי בדיקות מאוחרות, הכיל המטען הקטן 25 קילוגרמים של חומר נפץ והמטען הגדול 100 קילוגרמים. המחבלים ניסו להפעיל את המטען יממה מוקדם יותר, אך לא הצליחו בכך.

אין זו פעולת החבלה היחידה שביצע נאהד. תשע שנים קודם לכן, הוא נידון למאסר עולם על חלקו בביצוע פיגועים נגד ישראלים. כששוחרר בעסקת שחרור מחבלים, הוא עבר להתגורר בעזה והמשיך לפעול נגד ישראל. הוא נתפס ברצועה והוגש נגדו כתב אישום חמור, על גרימת מותם של שלושת החיילים ועל פעילות בארגון מחבלים.

במהלך המשפט, הדגישה נציגת התביעה, עורכת הדין מורן גז, את חומרת המעשים ואת תוצאותיהם הקשות ,תוך כדי הדגשת בכירותו של הנאשם בארגון הטרור, עברו הפלילי ואת העובדה ששם לו כמטרה לפגוע בחיילי צה"ל ולפגוע בביטחון המדינה. גז ציינה כי הסדר הטיעון נעשה על דעת משפחות החיילים שנפגעו.

פרקליטתו של נאהד, עורכת הדין לאה צמל, ביקשה מבית המשפט לראות לנגד עיניו את הנסיבות שבהן ביצע המחבל את המעשים. לדבריה, הוא פגע בחיילי צה"ל בעת שהיו בתוך הרצועה, כחלק מפעולות התנגדות לצבא מזוין: "לא יכול להיות שאין הבדל בין פגיעה בחיילים לבין פגיעה באזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully